کد خبر: 21272 - تاریخ: دوشنبه، 18 مارس 2013 - 01:10

چهارشنبه سوری…!؟

خوبان خبر: قرآن کریم در نسخه های طلایی خود برای موفقیت افراد توصیه می کند که شما می توانید مراسم چهارشنبه سوری را هر روز برگزار کنید.

انسان مدرنی که در قرن21 در حال زندگی است باید همه کار  و افکار و کردار او نیز مدرن باشد، هر چیزی را که از روی عقل و منطق قبول کند نه اینکه وقتی به او گفته میشود که چرا این کار زشت را انجام میدهی اینگونه پاسخ دهد که: و چون کار زشتی کنند: می گویند(( پدران خود را برآن یافتیم و خدا ما را بدان فرمان داده است.))  بگو: قطعاٌ خدا به کار زشت فرمان نمی دهد؛ آیا چیزی را که نمی دانید به خدا نسبت می دهید؟{ سوره اعراف آیه 28}.

اینکه تنها دلیل و مدرک برای ما برای عمل به کاری، سنت های پدران ما در گذشته های دور باشد،که شب چهارشنبه آخر سال جمع می شدند و پس از غروب آفتاب  7تپه آتش درست می کردند و با پریدن از سر آن و خواندن آواز از آتش می خواستند که زردی غم و بیماری را از آنها دورکند نمیتواند دلیل قانع کننده ای برای انجام آن کار در زمان حال نیز باشد، گذشته از اینکه آتش و حرارت مگر چه قدرتی دارد که بتواند بدی ها را از انسان دور کند و به انسان مهر و محبت هدیه بدهد.

قرآن کریم در نسخه های طلایی خود برای موفقیت افراد توصیه می کند که شما می توانید مراسم چهارشنبه سوری را هر روز برگزار کنید، هر روز نیز شوق و اشتیاق بیشتری داشته باشید و هرگز از این کار خسته و درمانده نشوید؛ چرا که در سایه سار این مراسمات به اصطلاح چهارشنبه سوری، جامعه ای نمونه و پاک و مدرن را برای خود به ارمغان می آورید و همه افراد از زندگی در این جامعه لذت می برند. شاید از خواندن این نوشته ها خیلی تعجب کرده اید که منظور از چهارشنبه سوری قرآنی چیست؟ ما که تا به حال این اصطلاح را نشنیده بودیم و به گوشمان نخورده بوده است؟ آری چهارشنبه سوری که قرآن به آن اشاره کرده است مختص به یک روز آن هم آخرین چهارشنبه از هر سال نیست بلکه این مراسم را میتوان در همه روزهای سال اجرا کرد. اما اینکه چطور یک چهارشنبه سوری قرآنی را در زندگی خود اجرا کنیم نیازمند گوش فرا دادن به نسخه های طلایی قرآن کریم است.

1- اشتباهات خود را بسوزانید: هر فردی در زندگی خواه ناخواه اشتباهاتی را مرتکب شده است و این اشتباهات همانند چوب های تنومندی در زندگی انبار شده است و موجب بسیاری از مشکلات برای خود و اطرافیان می شود برای سوزاندن این اشتباهات و برگزاری یک مراسم چهارشنبه سوری اشتباهات خود را جبران و از انجام مجدد آن توبه کنید{ سوره التحریم آیه 8} ای کسانی که ایمان آوردید به درگاه خدا توبه ای راستین کنید، امید است که پروردگارتان بدیهایتان را از شما بزداید و شما را به باغهایی که از زیر {درختان}آن جویبارها روان است درآورد.

2- کینه ها و نفرت ها را بسوزانید: اثر کینه و نفرت در وجود شما نسبت به دوستان و آشنایان وجود دارد. سعی کنید هر از چند گاهی یک مراسم چهارشنبه سوری بگیرید و همه کینه ها و نفرت ها را کاملاٌ بسوزانید با این کار زندگی به کام شما بسیار شیرین میشود و همیشه دعا کنید که: و در دلهایتان نسبت به کسانی که ایمان آورده اند( هیچ گونه) کینه ای مگذار. پروردگارا راستی که تو رئوف و مهربانی.{سوره حشر آیه 10}

3- بدی ها را بوسیله خوبی ها بسوزانید: اگر در زندگی افرادی به شما بدی کرده اند این بدی ها را با خوبی کردن متقابل به آنها از بین ببرید تا در سایه سار این لطف و بزرگواری شما افراد نیز از بدی های خودشان نسبت به شما پشیمان شوند:{ نیکی با بدی یکسان نیست ( بدی را) به آنچه خود بهتر است دفع کن آنگاه کسی که میان تو و میان او دشمنی است گویی دوستی یکدل می گردد}(سوره فصلت آیه 34)

4- گناهان را با صدقه بسوزانید: خداوند متعال یکی از بهترین اعمال برای سوزاندن گناهان و بدی ها و زشتی از وجود انسان ها را کمک به مستمندان و فقیران می داند و در یکی از آیات الهی اینگونه می فرماید: اگر صدقه ها را آشکار کنید این کار خوبی است؛و اگر آن را پنهان دارید و به مستمندان بدهید این برای شما بهتر است، و بخشی از گناهانتان را می زداید و خداوند به آنچه انجام می دهید آگاه است{ سوره بقره آیه 271}

ودرپایان : به امید اینکه این مراسم راهر از چند گاهی درزندگی خود برگزار کنیم تا شاهد فوائد فراوان و لذت بخش آن باشیم.

 

نويسنده: محمد عليدخت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. وفادار ولایت
     | 2013/03/28 - 11:54
    پاسخ
    +1
    0

    باسلام .ممنون از مطالب بسیار جالبتان. ای کاش همه ی آدما بتوانند چهارشنبه سوری هر روز داشته باشند و از بند دنیا رها شوند و توشه ی برای آخرت خود داشته باشند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads