کد خبر: 212624 - تاریخ: دوشنبه، 7 ژوئن 2021 - 14:32

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

جمع‌آوری دستی و مکانیزه سنبل آبی از اکوسیستم‌های آبی گیلان

به گزارش خوبان، ساسان کفایی امروز در نشست خبری اداره کل محیط زیست گیلان با بیان اینکه در هفته محیط زیست بسر می‌بریم، اظهار کرد: همه روزها روز محیط زیست است و چون زمین مادر همه ماست باید در جهت حفاظت از آن در همه زمان ها حساس باشیم. وی افزود: لازم است بررسی شود […]

به گزارش خوبان، ساسان کفایی امروز در نشست خبری اداره کل محیط زیست گیلان با بیان اینکه در هفته محیط زیست بسر می‌بریم، اظهار کرد: همه روزها روز محیط زیست است و چون زمین مادر همه ماست باید در جهت حفاظت از آن در همه زمان ها حساس باشیم.

وی افزود: لازم است بررسی شود که در یکسال گذشته بر محیط زیست استان چه گذشته است و پر واضح است که در استانی هستیم که از نظر زیست محیطی بسیار شکننده است.

کفایی با بیان اینکه ما کار عملیاتی انجام می‌دهیم و اهل شعار نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر هم موفقیت‌هایی حاصل می‌شود و در دنیا بازتاب آن را می‌بینیم حاصل انعکاس اخبار توسط خبرنگاران است.

وی ادامه داد: حس مطالبه‌گری منطقی مردم نیز از تلاش‌های رسانه‌ها است و ضروری است رسانه‌های استان پررنگ تر از گذشته در این موارد عمل کنند.

کفایی با اشاره به نجات پلنگی که در رودسر در سال جاری رخ داد، افزود: انصاف این است که انجام چنین کارهای بزرگی که با تلاش همکاران ما کسب شد به صورت گسترده‌تری منعکس شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اضافه کرد: کارهایی که در کشورهای دیگر برای نجات گونه‌های جانوری انجام می‌شود با اخباری بسیار پررنگ منعکس می شود و امیدواریم رسانه ها در کشور ما نیز در خصوص اقدامات زیست محیطی موثرتر عمل کنند.

کفایی جمع‌آوری این گیاه به طور کامل زمان‌بر است، تصریح‌ کرد: از این پس جمع‌آوری دستگاه سنبل آبی هم به صورت دستی و هم به صورت مکانیزه را در پیش داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از اختصاص بودجه ۱۲ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری سنبل آبی خبر داد و گفت: این هزینه مصوبه دولت است و به دلیل نبود نقدینگی هنوز جذب نشده است.

کفایی گفت: آخرین پیشنهاد ما این بود که این اعتبار به سال ۱۴۰۰ منتقل شود و با حرکت‌های تیمی این اقدامات در حال انجام شد.

مدیرکل حفاظت زیست گیلان گفت: در سه ماه اول سال‌جاری نسبت به سال گذشته ما موفقیت‌های خوبی را به خصوص توسط یگان حفاظت محیط زیست کشور کسب کردیم.

وی ادامه داد: پارک ملی بوجاق که از نگین های ارزشمند محیط زیست کشور است و در آن مواردهای غیر زیست محیطی وجود داشت، اخیرا اتفاقات خوبی برای این پارک افتاده است و به درستی نام پارک ملی خشکی دریایی به خود گرفته است و  این حرکات مثبت رو به جلو است.

کفایی در خصوص بهبود وضعیت تالاب انزلی با اشاره به اینکه انجام این کار امری فرا بخشی است، افزود: همه باید کمک کنیم و از توپ به زمین دیگری انداختن پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: تالاب انزلی اعتبار بین‌المللی استان ما در دنیا است و باید از ظرفیت های اکوتوریستی آن بهره بیشتری ببریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه اکوتوریستم در دنیا بالاترین گردش مالی را دارد و ما اگر سعه صدر به خرج دهیم درآمد مناسبی را کسب خواهیم کرد، گفت: برای تحقق این امر می‌طلبد که همه کمک کنند و با توجه به زیبایی های گیلان نیازی نیست که مردم برای بهره‌مندی از زیبایی‌های خدادی طبیعت به دیگر کشورها بروند، بلکه می توان با رعایت ملاحظات زیست محیطی ارز آوری مناسبی با استفاده از پرنده نگری و غیره نصیب کشور کرد.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads