کد خبر: 212622 - تاریخ: دوشنبه، 7 ژوئن 2021 - 09:34

شهروندان فریب شیب نزولی آمارهای کرونا در گیلان را نخورند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره روند نزولی ابتلا و بستریهای ناشی از کرونا در استان، گفت: شهروندان فریب شیب نزولی آمارهای کرونا در گیلان را نخورند.

به گزارش خوبان ، حیدرزاده  با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر بعد از موج چهارم کرونا بعد از تعطیلات نوروز شاهد شیب نزولی ویروس در استان گیلان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان ۲۳۶ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۷ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

حیدرزاده با اشاره به اینکه ۶۶ بیمار در شرایط بد و وخیم قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: رعایت دستور العمل ها همچنان مهم‌ترین و بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است.

وی تأکید کرد: در یک سال گذشته بارهای شاهد کاهش و افزایش ابتلاء، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا بوده‌ایم لذا این روند یک هشدار برای همه بوده که با عدم رعایت دستور العمل ها و پروتکل‌های بهداشتی امکان بازگشت به شرایط گذشته و موج‌های سخت نیز وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با توصیه به افراد مبتلا شده به کرونا، گفت: این افراد تا هشت ماه بعد از بهبودی نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت و دقت بیشتری رعایت کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت شهروندان، اضافه کرد: شهروندان همچنان باید از ماسک استفاده کرده و در هنگام حضور در اماکن عمومی فاصله فیزیکی را رعایت از برگزاری و حضور در دورهمی ها جدا خودداری کنند.

کد خبر 5228701
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads