کد خبر: 212615 - تاریخ: یکشنبه، 6 ژوئن 2021 - 16:26

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی در شهرستان های گیلان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، از بازدید و سرکشی سرزده از کارگاه ها و کارخانجات تولیدی فرآوردهای چوبی سطح شهرستان های مرزی استان خبر داد و گفت: شگردهای قاچاقچیان در حمل چوب آلات جنگلی تغییر کرده است.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمد قربانی لرد ، از اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی و فرآورده های چوبی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ارزش جنگل های هیرکانی، حفاظت و حراست از این میراث طبیعی ضرورت دارد.

وی با اشاره به تغییر شگردهای قاچاقچیان در حمل چوب آلات جنگلی، عنوان کرد: امروزه قاچاق چوب فقط با وانت و نیسان صورت نمی گیرد و برخی از محموله های چوبی قاچاق از خودروهای سواری همچون پیکان و پراید کشف شده که کار یگان حفاظت را دشوار می کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان وجود صنایع سلولزی و کارخانجات چوب را عامل حمل چوب آلات از سایر استان ها به گیلان دانست و افزود: نیروهای حفاظتی با استقرار در محورهای ورودی استان اقدام به بررسی مستمر محموله های چوبی می کنند.

قربانی لرد، از بازدید و سرکشی سرزده از کارگاه ها و کارخانجات تولیدی فرآوردهای چوبی سطح شهرستان های استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶۷۰ فقره عملیات کشف و ضبط چوب آلات قاچاق داشتیم که نسبت به سال ۱۳۹۸، ۳۲ درصد افزایش در تعداد عملیات را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از تمام نیروها برای مقابله با قاچاق چوب استفاده می کند، متذکر شد: شش مرحله طرح تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات جنگلی را در استان به اجرا درآوردیم که در این راستا بازدید از کارخانجات بزرگ و کوچک چوب در دستور کار جدی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۲۷۴۶ فقره عملیات رفع تصرف و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی در استان گیلان به انجام رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته ۲۸۷ فقره حریق در ۴۱۰ هکتار از عرصه های جنگلی استان داشتیم که نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی در تعداد وقوع آتش سوزی است.

وی از مردم خواست نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان را در امر مقابله با قاچاق چوب همراهی کنند و یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی و یا حمل غیرمجاز چوب آلات جنگلی با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads