کد خبر: 212497 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژوئن 2021 - 15:18

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبر داد:

پرونده فوت کودکان در پزشکی قانونی تشکیل شد / نوع مسمومیت در دست بررسی است

دکتر سعید سادات منصوری امروز در جمع خبرنگاران در تشریع جزئیات فوت دو کودک اهل شهرستان خمام، اظهار کرد: در تاریخ ۹ خردادماه،  یک کودک پسر سه‌ساله بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان، به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد که علیرغم تلاش‌های همکاران، پزشکان و CPR بیمار، متأسفانه بازگشت علائم حیاتی میسر نشد.

به گزارش خوبان، دکتر سعید سادات منصوری امروز در جمع خبرنگاران در تشریع جزئیات فوت دو کودک اهل شهرستان خمام، اظهار کرد: در تاریخ ۹ خردادماه،  یک کودک پسر سه‌ساله بدون علائم حیاتی توسط پدر و همراهان، به واحد اورژانس بیمارستان ۱۷ شهریور منتقل شد که علیرغم تلاش‌های همکاران، پزشکان و CPR بیمار، متأسفانه بازگشت علائم حیاتی میسر نشد.

وی با اشاره به فوت کودک دیگر خانواده خمامی که با احتمال مسمومیت غذایی به این بیمارستان مراجعه و بستری بود، افزود: با توجه به شرح‌حال اخذشده از پدر بیمار مبنی بر مصرف ماده غذایی توسط مادر و دو فرزند و بروز علائم مشابه در هر سه نفر، کودک دختر هفت‌ساله نیز با علائم بی‌حالی در مرکز بستری و با توجه به‌احتمال مسمومیت غذایی، مشاوره‌‎های تخصصی و فوق تخصصی جهت مداوای وی انجام و علیرغم تلاش‌های کادر درمان، کودک دوم نیز فوت کرد.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ۱۷ شهریور رشت از ارجاع اجساد متوفایان به پزشکی قانونی گیلان خبر داد و گفت: با عنایت به موارد فوق، در همان ابتدا موضوع به کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز بهداشت استان منعکس و اجساد نیز جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارسال شدند.

گفتنی است، مادر خانواده خمامی نیز در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت بستری بوده که به گفته پزشک معالج، علیرضا بادسار، متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌های این مرکز، حال عمومی بیمار خوب و امروز مرخص خواهد شد.

دکتر مهدی قربانی نمین، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تائید ارجاع پیکر بی‌جان متوفایان کودک خمامی به پزشکی قانونی، اظهار کرد: پرونده پزشکی قانونی برای این دو اجساد تشکیل‌شده و در حال بررسی است.

به گفته این مقام پزشکی قضایی، با توجه به نوع مسمومیت و احتمال نیاز به آزمایش‌های تخصصی و پیشرفته، نتیجه آزمایش ممکن است به مدت کمتر از یک ماه به طول بیانجامد.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads