کد خبر: 212488 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژوئن 2021 - 10:11

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان ؛

رد صلاحیت در انتظار نامزدهای متخلف | تبلیغات زودهنگام و تخریب رقبا جرم است

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه طبق قانون انتخابات، مواردی مانند تبلیغات زودهنگام، بداخلاقی انتخاباتی و تخریب رقبا جرم است گفت: اگر نامزدهایی که صلاحیت گرفتند به چنین اقداماتی دست بزنند قطعا رد صلاحیت می‌شوند.

به گزارش خوبان ، جبار کوچکی‌نژاد در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه اگر نامزدهایی که صلاحیت گرفتند به یکسری اقدامات غیرقانونی دست بزنند قطعا رد صلاحیت می‌شوند اظهار داشت: مواردی مانند تبلیغات زودهنگام، بداخلاقی انتخاباتی و تخریب رقبا جرم است.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان در پاسخ به این پرسش که چقدر بر روی رفتارهای انتخاباتی نامزدها نظارت می‌شود عنوان کرد:‌ دیروز دو جلسه در هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار کردیم و موارد متعددی را از جمله همین موضوع اشاره شده را مورد بحث قرار دادیم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه طبق زمانبندی اعلام شده در ۱۵ خرداد کاندیداهایی که صلاحیت‌شان تأیید شده به وزارت کشور ابلاغ می‌شود تصریح کرد: بر اساس قانون در ۲۰ خرداد هم افرادی که احراز صلاحیت شده‌اند حق دارند نسبت به انجام فعالیت‌های انتخاباتی خود چه در فضای مجازی و چه در بخش حضوری اقدام کنند.

وی تشکیل هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام بخش‌‌ها و شهرهای استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد:‌ اعضای هیئت‌های نظارت در حال رصد فعالیت‌ها و پیگیری مسائل مربوط به انتخابات هستن و اگر کسانی تخلفاتی داشته باشند مصادیق را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان تبلیغات زودهنگام برخی نامزدهای انتخابات شوراها در فضای مجازی را هم مورد توجه قرار داد و در همین‌باره ابراز داشت: نهادهایی مانند وزارت ارشاد شهرستان‌ها باید به رسانه‌های مجازی اعلام کنند که نباید تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی داشته باشند یا اینکه به تخریب کاندیداها نپردازند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان با بیان اینکه بعضا شاهد بداخلاقی‌هایی در تبلیغات نامزدها در فضای مجازی هستیم یادآور شد: فرمانداری‌های شهرستان‌ها موظفند شورای اداری و شورای تامین را شکل بدهند و تمام بخش‌های مسئول در بحث انتخابات باید به وظایف و رسالت قانونی خود عمل کنند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه در قانون پیش‌بینی شده افرادی از نامزدهای انتخاباتی که قانون را رعایت نمی‌کنند و تبلیغات زودهنگام، بداخلاقی‌های انتخاباتی دارند و یا اقدام به تخریب رقبای خود می‌کنند تمام این موارد جرم است افزود: مجازات‌هایی هم که برای اینگونه جرایم تعیین شده در قانون انتخابات شوراها مشخص شده است.

وی پیگیری تخلفات انتخاباتی نامزدها توسط هیئت‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، دستگاه‌های امنیتی و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر این نوع از رفتارهای غیرقانونی انجام شود قطعا هیئت‌ عالی نظارت این اختیار را دارد مجددا نامزدی را که تایید شده را رد صلاحیت کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گیلان با بیان اینکه بیشترین تخریب نامزدها در فضای مجازی اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: نهادها دستگاه‌هایی که در این امر متولی امور کنترل و نظارت  هستند باید ورود کرده و افراد را توجیه کنند زیرا در صورت تخلف با آن‌ها طبق قانون برخورد می‌شود.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads