کد خبر: 212459 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 ژوئن 2021 - 08:56

حوزه سلامت گیلان متحول خواهد شد

وزیر بهداشت گفت: با خیزی که اکنون گیلان و دانشگاه علوم پزشکی آن برداشته طی یک سال آینده تمام بخش های حوزه سلامت استان متحول خواهد شد.

به گزارش خوبان، دکتر سعید نمکی امروز در نشست دانشگاهی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با بیان اینکه ویروس کرونا بسیار چموش است و تازه هایی از این ویروس را در آینده کشف خواهیم کرد که هنوز هیچ کدام از دانشمندان دنیا نمی دانند، اظهار کرد: باید بر روی تقویت آموزش های همگانی و توسعه زیرساخت های نظام سلامت کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در تقویت حوزه بهداشت و پیشگیری، کار کنیم تا مردم نیازمند تخت بیمارستانی نشوند، افزود: اگر در فاز چهارم بیماری کرونا از ظرفیت شبکه بهداشت و بستری موقت استفاده نمی کردیم، در کشور نیازمند بستری کردن حداقل ۱۵۰ هزار بیمار بودیم.

وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی با اذعان به اینکه باید نگاه و رویکرد توسعه کامل بیمارستان، تخت بیمارستان و بخش درمان را بیشتر معطوف به حوزه بهداشت کنیم، تصریح کرد: با منابع یک تخت بیمارستانی می توان حداقل ۱۰ خانه بهداشت را احیا و بازسازی کرد و این خیلی کارآمدتر از آن است که همه فکر و ذکر خودمان را متوجه توسعه تخت های بیمارستانی کنیم.

نمکی با تصریح بر اینکه در حوزه بهداشت حتما باید توجه بیشتری به موضوعاتی از جمله سلامت دهان و دندان، تقویت سلامت روان، بهداشت سالمندان کنیم، گفت: در گیلان علاوه بر اینکه به بهداشت روان باید توجه شود، به آلاینده های زیست محیطی نیز باید توجه کنیم چون این عوامل و بیماری های ناشی از آن، به شدت سلامت مردم را تهدید می کند.

وی بر لزوم برنامه ریزی به جهت توسعه خدمات بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: باید توسعه بهداشت در کشور به ویژه در گیلان از مدرسه آغاز شود.

وزیر بهداشت با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی به‌کار گرفته شده در حوزه سلامت گیلان، تصریح کرد: با خیزی که اکنون گیلان و دانشگاه علوم پزشکی آن برداشته طی یک سال آینده تمام بخش های حوزه سلامت استان متحول خواهد شد.

نمکی با تشبیه شیوع بیماری کرونا در گیلان به حریق در جنگل های هیرکانی شمال کشور، گفت: بیماری کرونا و انواع موتاسیون یافته آن در استان های شمالی از جمله گیلان، اگر به موقع سرکوب و کنترل نشود همچون آتشی که به جان جنگل می‌افتد، بخش وسیعی از جامعه را گرفتار خواهد کرد.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads