کد خبر: 212403 - تاریخ: شنبه، 29 می 2021 - 22:28

یادداشت شهروند خمامی /

تضارب آرا نباید مانع ارائه خدمات شود

ضرورت وجود همبستگی بین اعضای شورا و پرهیز از ایجاد حواشی در این نهاد مردمی، اعضای شورا نباید اجازه بدهند که تضارب آرا مانع ارائه خدمات مناسب به شهروندان گردد.

به گزارش خوبان خبر ؛ الیاس هاشمی؛ در یادداشتی نوشت: شورا یک نهاد مترقی و وحدت بخش در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران است  که با توجه به اصل هشتم قانون اساسی در کشور عزیزمان از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر شده است.

از نظر قرآن و آئین اسلامی، خرد جمعی بر خرد فردی ارجحیت دارد اگر اعضای محترم شورا از طرف مردم انتخاب شدند باید آزادانه و دلسوزانه برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و نسبت به وظایفشان احساس مسئولیت کرده و در حیطه قانون عمل کنند تا موفق شوند.

شوراها باید نظرات عامه مردم را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ کنند و عدم وجود درآمد پایدار از چالش‌های پیش روی شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها در شهرهای مورد نظر در پرداخت به موقع حقوق و مزایای پرسنل و کارگران زحمتکش شهرداری است.

ارائه خدمات شهری متناسب و متوازن در همه مناطق شهرها، اجرای طرح‌های عمرانی و عام المنفعه با مطالعه دقیق و آینده‌نگری از جمله مواردی است که اعضای شورا باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

ضرورت وجود همبستگی بین اعضای شورا و پرهیز از ایجاد حواشی در این نهاد مردمی، اعضای شورا نباید اجازه بدهند که تضارب آرا مانع ارائه خدمات مناسب به شهروندان گردد و از سوی دیگر شوراها باید بکوشند در تعامل با نهادهای اجرایی و نهادهای نظارتی بوده و در تصمیم‌گیری‌ها به برنامه‌های جامع توسعه و اسناد بالادستی توجه داشته باشند تا ایجاد یکپارچگی در اجرای طرح‌ها از موازی کاری و هدر رفت بیت المال جلوگیری گردد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads