کد خبر: 212394 - تاریخ: شنبه، 29 می 2021 - 09:10

معاون علوم پزشکی گیلان:

واکسن زده ها ماسک را برندارند/ واکسیناسیون ۸ درصد گیلانی ها

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به فرارسیدن تعطیلات احتمال ورود مسافران به گیلان، اضافه کرد: از تماس با مسافرانی که به گیلان می آیند خودداری کنید و حتما ماسک بزنید.

به گزارش خوبان،  دکتر آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان گیلان نسبتا نزولی است، اظهار کرد: هنوز نمی توانیم بگوییم که کرونا در جامعه وجود ندارد و حتما باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی از بستری شدن ۴۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۷۰ نفر وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم قرنطینه شدن افراد در تماس با بیماران، تصریح کرد: اطرافیان بیمارانی که تست کرونای آنان مثبت شده، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و تست دهند تا بیماری را پیش از اوج گرفتن خاموش کنیم.

حیدرزاده، با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نیمه خرداد و احتمال ورود مسافران به گیلان، اضافه کرد: از تماس با مسافرانی که به گیلان می آیند خودداری کنید و حتما ماسک بزنید؛ همچنین افرادی که واکسن دریافت کرده اند نیز باید از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تنها هشت درصد مردم گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: تا زمانی که بخش عمده ای از جامعه واکسینه نشده اند، با برداشتن ماسک فاصله داریم.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین از مردم خواست بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و گفت: افراد حتما به سامانه «salamat.gov.ir» مراجعه و براساس نوبت دهی و دریافت پیامک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads