کد خبر: 212340 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 می 2021 - 15:52

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در خمام:

فشتکه اول جزو روستاهای جهانی صنایع‌دستی می‌شود

محمودیان با بیان اینکه موزه حصیربافی به زوی افتتاح می‌شود، گفت: طبق اذعان ساکنین این منطقه حصیربافی نقش بسزایی در معیشت مردم منطقه‌ایفا کرده است که نشان‌دهنده اهمیت جایگاه حصیربافی در این روستا است.

به گزارش خوبان خبر ؛ پویا محمودیان امروز در جریان بازدید مناطق گردشکری شهرستان خمام در گفت‌وگو با خبرنگار خوبان خبر با بیان اینکه خمام منطقه‌ای بکر ، اصیل و پر از جذابیت است، اظهار کرد: از سفر به شهرستان خمام به دلیل سرزندگی، نشاط و شادابی شهر و مردمش لذت بردم.
وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی شهرستان خمام گفت: فشتکه جزو نخستین روستاهایی است که به ثبت ملی رسید و اتفاقات بسیار خوبی پس‌ازآن در این روستا انجام شد.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه حصیربافی نقش بسیار قابل‌توجهی در توسعه روستای فشتکه داشت، افزود: حدود ۱۵ فروشگاه در فشتکه و بیش از ۱۵ کارگاه حصیربافی در فشتکه در حال فعالیت است و حدود ۴۰۰ بانودر این زمینه کارت شناسایی دارند و در حال فعالیت هستند.
محمودیان با بیان اینکه موزه حصیربافی به زوی افتتاح می‌شود، گفت: طبق اذعان ساکنین این منطقه حصیربافی نقش بسزایی در معیشت مردم منطقه‌ایفا کرده است که نشان‌دهنده اهمیت جایگاه حصیربافی در این روستا است.
وی با اذعان به اینکه تمام تلاش خود را برای اصلاح و تکمیل زیرساخت‌ها در جهت توسعه صنعت حصیربافی در خمام خواهیم کرد، افزود: امیدواریم بتوانیم روستای فشتکه را نیز مانند روستای قاسم‌آباد در گیلان جزو خانواده جهانی صنایع‌دستی کشور قرار دهیم.

گفتنی است  ، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از مرکز اکوتوریسم جیرسر باقرخاله، تلارخانه مرزدشت، موزه حصیر، واحدهای عرضه محصولات حصیری در فشتکه اول و اقامتگاه بومگردی در فشتکه دوم بازدید کرد.

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads