کد خبر: 212298 - تاریخ: چهارشنبه، 26 می 2021 - 09:17

استاندار گیلان مطرح کرد:

به روزرسانی طرح های هادی عاملی برای جلوگیری از تخلف است

استاندار گیلان با تأکید بر نظارت مستمر و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: به روزرسانی طرح های هادی عاملی برای جلوگیری از تخلف است.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع شامگاه سه‌شنبه در کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز با اشاره به اهمیت توجه به این موضوع، اظهار کرد: جلسات این کارگروه باید به صورت ماهانه و مستمر برگزار و گزارشات به دبیرخانه ارسال شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید با ساخت‌های وسازهای غیر مجاز برخورد قاطعی انجام شود، افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و باید امسال نیز نسبت به حفظ کاربری‌ها و پیشگیری از تعدی به اراضی اقدام شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران بر اساس وظایف و رسالت خود عمل کنند، گفت: مدیران ضمن نظارت مستمر، نسبت به شناسایی و مقابله با تجاوز و تعدی به اراضی ملی، اقدام کنند.

وی دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور را دارای شفافیت خواند و گفت: هیچ ابهامی در این بخش وجود ندارد و باید با مطالعه دقیق مفاد این بخشنامه، فعالیت‌های مرتبط، تقویت شود.

زارع با تأکید بر اینکه باید عملکرد سه ماه امسال تا پایان خرداد ماه تدوین و جمع بندی شود، گفت: در موضوع پیشگیری، از ظرفیت‌های مختلف مردمی استفاده و سامانه‌های ارتباطی برای اطلاع یابی از تخلفات احتمالی، فعال شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیشگیری در جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز، یک اصل است، ادامه داد: در صورت بروز تخلف نیز باید برخوردها، هم قاطع و هم مطابق با قانون باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) به‌عنوان یکی از طرح‌های مبنایی و اصولی برای مقابله با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز و نیز قول مساعد رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: هدف از طرح کاداستر، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی، رفع تخلفات و تصرفات است و تأکید دارم که تا پایان امسال، اجرای آن به اتمام برسد.

زارع به روز رسانی طرح‌های هادی روستایی را عاملی برای پیشگیری از تخلف عنوان و اضافه کرد: معتقد به توسعه و آبادانی شهرها و روستاها، البته با حفظ کاربری اراضی آنها هستیم.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads