کد خبر: 212288 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 می 2021 - 10:16

رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد؛

پیش بینی ۶۹۹۰ شعبه اخذ رأی در گیلان | ۶۰ هزار نفر مشارکت دارند

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به پیش بینی شش هزار و ۹۹۰ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی در استان برای برگزاری سه انتخابات، گفت: بیش از ۶۰ هزار نیروی انسانی دربرگزاری انتخابات مشارکت دارند.

به گزارش خوبان، محمود قاسم نژاد با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سه حوزه ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گیلان، اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و ۳۰۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد دو هزار و ۹۱۰ شعبه ثابت و ۳۹۷ شعبه نیز سیار هستند، افزود: برای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا تعداد صندوق‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۲۸ صندوق اخذ رأی برای این انتخابات پیش بینی شده است، گفت: از این تعداد دو هزار و ۹۹۵ شعبه ثابت و ۵۲۳ شعبه نیز سیار است.

وی همچنین به انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز اشاره و اضافه کرد: برای این انتخابات نیز ۱۵۷ شعبه پیش بینی شده که از این تعداد ۱۵۵ شعبه ثابت و دو شعبه نیز سیار هستند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در مجموع در این سه انتخابات بیش از ۶۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی مشارکت دارند، گفت: در شهر رشت انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شمارش آرا نیز این انتخابات در شهر رشت به صورت سیستمی انجام می‌شود، ادامه داد: در مجموع در انتخابات شورای اسلامی شهر در استان گیلان هزار و ۷۵۹ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۴۶ نفر در هیئت‌های نظارت شهرستانی و استانی رد صلاحیت شده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه داوطلبان در ۵۳ شهر و نشستن بر ۲۸۱ کرسی رقابت می‌کنند، افزود: ۱۴ هزار و ۲۱۷ نفر در دو هزار و ۱۷۲ روستا در انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان گیلان ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز ۴۵ نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود ۵۰ درصد داوطلبان در بررسی صلاحیت‌ها تأیید شده‌اند.

قاسم نژاد با اشاره به اینکه در سهم شهر رشت در انتخابات شوراها ۱۱ کرسی است، ادامه داد: آستارا، انزلی، تالش، لنگرود، لاهیجان هفت کرسی و ۴۸ شهر نیز دارای پنج کرسی هستند.

وی همچنین به میزان مشارکت در ادوار گذشته اشاره و اضافه کرد: متوسط مشارکت یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان ۶۲.۹ درصد و مشارکت دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری ۶۶.۴ درصد و متوسط مشارکت ۵ دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ۶۹.۶ دهم درصد بوده است.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads