کد خبر: 212243 - تاریخ: دوشنبه، 24 می 2021 - 19:32

درخواست فرماندار خمام از مسوولان/ شهرک صنعتی سبز در خمام تاسیس شود

فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه مشاغل کاذب در خمام بسیار زیاد است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان خمامی در رستوران و کافی شاپ‌ها مشغول به کار هستند لذا از مسوولان درخواست دارم شهرک صنعتی سبز در خمام تاسیس کند.

به گزارش خوبان‌خبر ، یونس رنجکش عصر امروز در اولین جلسه کار و اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری خمام با بیان اینکه هر منطقه متناسب با شهرستان شدن نیازهای جدید را می‌طلبد، اظهار کرد: خمام حلقه واصل شهرستان‌های مهم گیلان به یکدیکر بوده و به نوعی کدیدور استان محسوب می‌شود لذا باید از این فرصت‌ها را در فضای توسعه‌ای شهرستان به کارگیری کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی خمام گفت: نام خمام به دلیل اکریدور بودن آن دارای استعدادهای فراوانی در حوزه گردشگری و کشاورزی است به این دلیل باید از این سرمایه تولید ثروت کرد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان با تاکید بر اینکه هدف مسوولان کمک به سرمایه گذاری پایدار در خمام است، تصریح کرد: امروز دو تفاهم نامه همکاری به منظور بهره‌مندی بیشتری از ظرفیت‌های گیلان با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد شهید انقلاب در راستای حل مشکلات جامعه ایثارگران،توسعه اشتغال و تکمیل پروژه‌های عمرانی به امضا رسیده و بسیار امیدواریم تا پایان عمر دولت این امر در گیلان محقق شود.
رنجکش با ابراز خرسندی از ارائه تسهیلات مناسب اشتغال توسط دولت به کسب‌وکار‌های تعطیل شده بیان کرد: به شهرستان خمام تاکنون ۲۷ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های ایجاد اشتغال و توسعه پایدار روستایی با ۱۴۷ طرح، نهادهای حمایتی با ۶۷ طرح و حمایت از مشاغل‌های آسیب دیده در کرونا تعلق گرفته است.
معرفی ۴۱۳ پرونده به بانک‌ها در راستای دریافت تسهیلات روستایی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در خصوص تاسیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان خمام اظهار کرد:برای تاسیس وزارت خانه کار تعاون، کار و رفاه ۳ در خصوص تاسیس اداره تعاون در خمام مکاتباتی در حال انجام است‌.
عباس علیزاده از معرفی ۲۶۸ پرونده تسهیلات روستایی به بانک‌های عامل در جهت دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: در حوزه تسهیلات روستایی و عشایری ۴۱۳ پرونده تشکیل، ۲۶۸ پرونده به بانک و سیستم‌های بانکی معرفی شده و برای ۱۴۷ فقره پرونده و پیش بینی ۲۳۵ اشتغال ۱۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قطعی پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۳۹۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری در گیلان افزود: بر اساس آمار ۳۹۵ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به حوزه اشتغال روستایی پرداخت شده که سهم خمام تاکنون ۱۵۸ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تاکید بر لزوم توجه نهادهای حمایتی به ایجاد اشتغال در شهرستان‌های مختلف گیلان بیان کرد: نمادهای حمایتی ۲۱۳ فقره پرونده ثبت نام که ۱۵۹ پرونده به بانک مراجعه و برای ایجاد ۷۵ اشتغال ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
علیزاده صدمات وارد شده به اشتغال گیلان بر اثر شیوه کرونا و بسیار زیاد دانست و گفت از سال گذشته تاکنون دولت در راستای تثبیت اشتغال های موجود تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد پرداخت کرده ۳۱۲ نفر در گیلان ثبت نام و ۲۸۲ ۹۳ بانکی معرفی و ۲۴ میلیارد ریال پرداخت شده است
فرماندار شهرستان خمام با بیان اینکه مشاغل کاذب در خمام بسیار زیاد است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان خمامی در رستوران و کافی شاپ‌ها مشغول به کار هستند لذا از مسوولان درخواست دارم شهرک صنعتی سبز در خمام تاسیس کند.

انتهای پیام/۲۱۴۵۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads