کد خبر: 212216 - تاریخ: یکشنبه، 23 می 2021 - 16:01

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ؛

افزایش رد صلاحیت‌ها در انتخابات شوراها سبب دلسردی مردم می‌شود

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، «سیدکاظم دلخوش اباتری» در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قانونگذار هستند ولی در اجرای قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به رغم نواقصی که دارد، سلیقه‌ای برخورد شده و امکان ضایع شدن حق […]

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا، «سیدکاظم دلخوش اباتری» در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس قانونگذار هستند ولی در اجرای قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به رغم نواقصی که دارد، سلیقه‌ای برخورد شده و امکان ضایع شدن حق مردم وجود دارد.

نماینده مردم صومعه سرا با درخواست از هیات نظارات مرکزی انتخابات برای احقاق حق داوطلبان انتخابات افزود: چگونگی بررسی صلاحیت داوطلب‌ها به صورت شفاف در قانون دیده شده است ولی برخی مستندسازی‌ها سبب شده حق الناس زیر پا گذاشته شود و گاهی رد صلاحیت‌ها مستند نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: اگر برای رد صلاحیت‌ها در روستاها مستندی داده نشود و رد صلاحیت‌ها شفاهی بیان شود، توجه کنید در پیشگاه خداوند مسئول هستید و داوطلب رد صلاحیت شده حق شکایت دارد.

دلخوش با طرح این سوال که اگر سختگیری‌ها زیاد شود، چگونه می‌خواهید مردم را به پای صندوق رای بیاورید؟ اظهار داشت: وزارت اطلاعات و وزارت کشور پس از انتخابات شوراها کلاس آموزشی برگزار کنند و ماهانه شرایط را کنترل کنند. زیرا نحوه برخورد با داوطلبان در حقیقت به ضرر نظام است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در بخش دیگری از نطق خود گفت: هنوز وضعیت تخصیص قیر به راه‌های فرعی، اصلی و روستایی کشور مشخص نشده و با این شرایط در چند سال دیگر دچار مشکل شدید می‌شود، چرا هیات رییسه توجه نمی‌کند؟

«سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» که ریاست مجلس را برعهده داشت، از کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون عمران مجلس خواست موضوع را پیگیری کرده و همراه با دولت این موضوع را به سرانجام برسانند.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads