کد خبر: 212162 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 می 2021 - 09:32

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد

وجود ۲۴ فروند بالگرد امدادی در کشور/ نیاز گیلان به بالگرد دوم

رئیس جمعیت هلال احمر، تعداد بالگردهای امدادی موجود در سطح کشور را ۲۴ فروند دانست و خاطرنشان کرد: قرارداد خرید یک فروند جدید منعقد شده و به صورت نوبتی مابقی خریداری می شود.

به گزارش خوبان خبر ، کریم همتی در حاشیه بازدید از اردوگاه چاف لنگرود ، ایجاد و تقویت اردوگاه های آموزشی را یکی از راهبردهای اصلی جعیت هلال احمر دانست و اظهار کرد: شرایط خاص استان گیلان و حادثه پذیری ویژه این منطقه در سنوات گذشته مشکلاتی را در بخش زیرساخت ها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه چاف در سال های گذشته محل آموزش کشوری بوده که اکنون با کم مهری مواجه شده است، افزود: با تقویت زیرساخت های موجود، برنامه های آموزشی استانی و کشوی را در این اردوگاه برگزار خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به صعب العبور بودن نقاط ختلف استان گیلان، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بالگردی یکی از محورهای عمده جمعیت هلال احمر برای امداد و نجات است که در حال حاضر در شرق گیلان و بخشی از غرب مازندران پشتیبانی مناسبی داریم.

همتی، غرب گیلان را نیازمند بالگرد دوم امدادی دانست و عنوان کرد: آماده کردن پدهای بالگردی و آشیانه های مناسب یکی از ضروریات است که با برنامه ریزی جمعیت هلال احمر و حمایت استانداری و شهرستان های مرتبط اعتبارات لازم را در نظر گرفتیم و به زودی با بالگردهای خریداری و اورهال شده، بخش غربی گیلان را پوشش می دهیم.

وی با اشاره به افتتاح انبارها و پایگاه های جمعیت هلال احمر در گیلان و تحویل ادوات امدادی، گفت: سعی داریم تا از حداکثر ظرفیت استان برای آموزش جوانان و مردم استفاده کنیم تا در حوادث و سوانح در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر باشند لذا تقویت انبارها و خودروها و استفاده از ادوات امداد و نجات به روز شده در دستور کار قرار دارد که با پیگیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر در استان محقق می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر، تعداد بالگردهای امدادی موجود در سطح کشور را ۲۴ فروند دانست و خاطرنشان کرد: به هفت فروند بالگرد جدید نیاز داریم که قرارداد خرید یک فروند منعقد شده و به صورت نوبتی مابقی خریداری می شود.

وی با اشاره به توزیع بالگردها در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و صعب العبور، اضافه کرد: بالگردها بعد از اورهال شدن در اختیار جمعیت هلال احمر استان ها قرار می گیرند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads