کد خبر: 212159 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 می 2021 - 09:18

سهم ۲۴۰میلیارد تومانی گیلان برای ساخت مسکن محرومان

– مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با اشاره به سهمیه سه هزار واحدی مسکن محرومان در استان گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مسکن محرومان در استان از سوی دولت اختصاص یافته است.

به گزارش خوبان، محمد اکبرزاده روز پنجشنبه افزود: برای احداث هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه بهسازی و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض از محل اعتبار دولتی و مابقی توسط مالک و خیرین محلی تامین می شود.

وی  اظهار داشت: تاکنون سه هزار واجد شرایط شناسایی شده به بانکهای عامل معرفی شدند که ۲ هزار و ۵۵۰ نفر به مرحله عقد قرارداد رسیده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تصریح کرد: برای ۲ هزار و ۲۵ واح  پی کنی، ۵۲۵ مورد سربندی ، ۲۶۱ مورد سفت کاری انجام و اسکلت یک هزار و ۶۶۳ واحد نیز اجرا شده است، ضمن آنکه اسکلت ساختمان  ۹۲۶ واحد به پایان رسیده و ۱۱۳ واحد نیز آماده بهره‌برداری است.

اکبر زاده  با یادآوری اینکه این طرح برای تامین مسکن محرومان پیش بینی شده،  افزود: این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها شناسایی و محرومیت آنها به تائید دهیار و شورای اسلامی روستا رسیده است و خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی در اولویت طرح قرار دارند. 

وی اظهار داشت: علاوه بر طرح مسکن محرومان، تفاهم‌نامه‌هایی جهت ساخت و یا تکمیل واحد مسکونی برای خانوارهای دارای ۲عضو معلول و بیشتر، تفاهم نامه قرارگاه خاتم الانبیاء جهت ساخت واحد مسکونی برای خانوارهایی که سرپرست خانوار معلول و یا زن سرپرست خانوار باشد، تفاهم نامه طلاب جهت ساخت واحد مسکونی برای طلاب فاقد مسکن و همچنین طرح کمک بلاعوض به خانوارهای کم درآمد که خانه های در حال ساخت آنها به صورت نیمه کاره باقی مانده است در دست اقدام می باشد.

طرح احداث سه هزار مسکن محرومان با امضاء تفاهم نامه سه جانبه سازمان برنامه بودجه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری گیلان از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است و سهمیه جدید به این رقم افزوده می شود.

انتهای پیام/۹۸۷۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads