کد خبر: 212137 - تاریخ: چهارشنبه، 19 می 2021 - 08:56

معاون قوه‌‌ قضائیه در انزلی:

ضرورت ایجاد هیئت‌های منصفه قوی در حوزه اخلاق انتخاباتی/ اجازه ندهیم عده‌ای به اسم روشنگری اقدام به دروغ‌پراکنی کنند

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به ضرورت ایجاد هیئت‌های منصفه قوی در حوزه اخلاق انتخاباتی گفت: اجازه ندهیم عده‌ای به اسم روشنگری اقدام به دروغ‌پراکنی کنند.

به گزارش خوبان خبر ،  حجت‌الاسلام و‌‌المسلمین هادی صادقی  در‌ گردهمایی گروه‌های مطالبه‌گر مردمی با عنوان “مردم، دادستان مردم” در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: مسئولیت جمعی در حوزه مسائل اجتماعی یک امر بسیار مهم است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه مسئولیت‌پذیری جمعی را یک فریضه مسلمانی دانست و تصریح کرد: اگر کسی در این حوزه کوتاهی کند در واقع بخشی از مسلمانی خود را وانهاده است لذا سکولاریسمی که می‌خواهد دین‌داری را جدا از مسئولیت اجتماعی بداند کاملاً با اسلام بیگانه است.

صادقی با بیان اینکه اسلام علاوه بر جنبه‌های فردی از جنبه پررنگ اجتماعی نیز برخوردار است ابراز داشت: حضور در اجتماع، ایفای نقش و عهده‌دار بودن مسئولیت‌های اجتماعی یکی از رکن‌های اسلام است بنابراین یکی از پایه‌های اصلی اسلام مسئله مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

وی با اشاره به کسانی که درصدد شبهه‌افکنی و ایجاد تردید میان امت هستند گفت باید مراقبت شود تا تحریف در فهم مفاهیم اسلامی ما ایجاد نکنند  از طرفی امر به معروف برخواسته از مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و زمانی معنا می‌یابد که ما نسبت به یکدیگر مسئولیت داشته باشیم و همین مسئله یک ریشه عقلانی و اخلاقی دارد‌.

رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور با اشاره به وجود مکتب‌های مختلف در فلسفه اخلاق از جمله مکاتب نتیجه‌گرا تصریح کرد: امروز حرف‌های حقوق بشری در تمام عالم زیاد زده می‌شود اما آنجا که پای منافع‌شان در میان باشد می‌توان آنها را محک زد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ابراز داشت: آمریکا همواره ادعای حقوق بشر دارد اما امروز در حمایت از غاصبان صهیونیستی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و یک تنه پشت رژیم غاصب صهیونیست ایستاده و اینجاست که حقیقت تفکر آن‌ها آشکار می‌شود.

صادقی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی یک فرهنگ متعالی است و برای اصل توجه به دیگران و مسئولیت‌پذیری ارزش بالایی قائل است تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بالاترین و والاترین تکلیف در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است و با عمل به این فریضه، خوبی‌ها را برای دیگران بخواهیم و بدی‌ها را از آنان دور کنیم.

رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف کشور با تذکر به اینکه امر به معروف و نهی از منکر، والاترین درجه خیرخواهی برای دیگران و بشریت است گفت: یکی از نخستین اثرات امر معروف این است که شخص خود را ساخته و خودسازی می‌کند و همین امر نشان می‌دهد که وی انسان شریفی بوده و انسانیت برای او اهمیت دارد و هر چیز خوبی که برای خود بخواهد برای دیگران نیز خواسته است.

وی محبت را جوهره امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت: مقابله با حکومت طاغوت و برپایی حکومت اسلامی به معنای اقامه خیر و خوبی یعنی بزرگترین امر به معروف است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه انتخابات پیش رو را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه عده‌ای در عرصه انتخابات، حدود شرعی را رعایت نمی‌کنند افزود: پیشنهاد می‌دهم که هیئت‌های منصف قوی در حوزه اخلاق انتخاباتی شکل گیرد و جلوی بد اخلاقی‌های انتخاباتی گرفته شود.

صادقی با بیان اینکه بداخلاقی انتخاباتی، آثار منفی اجتماعی بر جای می‌گذارد گفت: نباید اجازه دهیم عده‌ای با بداخلاقی، کار را پیش ببرند لذا می‌بایست یک نوع دادستانی از سوی مردم شکل گیرد و بداخلاقان از سوی مردم محکوم شوند و اجازه ندهیم عده‌ای به اسم روشنگری اقدام به دروغ‌پراکنی کنند.

انتهای پیام/۶۱۲/ ز

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads