کد خبر: 212095 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 می 2021 - 08:38

در بیانیه ای انجام شد؛

واکنش دبیرخانه هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان به حواشی اخیر

روابط عمومی دبیرخانه هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان در بیانیه ای به حواشی اخیر واکنش نشان داد.

به گزارش خوبان، روابط عمومی دبیرخانه هیئت‌عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان در واکنش به حواشی صورت گرفته در روزهای اخیر بیانیه‌ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات، به استحضار مردم شریف گیلان می‌رساند وظیفه هیئت عالی نظارت استان، نظارت کمی، کیفی و قانونی به روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد.

بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا به استناد استعلامات مراجع ذیصلاح، از ۴ الی ۱۱ مرجع استعلامی، به تشخیص هیأت نظارت انجام می‌گیرد.

رسیدگی به شکایات داوطلبان در طی سه مرحله چهار روزه انجام می‌شود و تا روز برگزاری انتخابات، در صورت ارائه مدارک و مستندات قانونی جدید، امکان تغییر صلاحیت (رد یا تأیید صلاحیت) داوطلبان، مستند به بند ج ماده ۶۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، وجود دارد که با تفویض اختیار از سوی هیئت مرکزی نظارت به هیأت عالی نظارت استان، این امر ممکن می‌باشد.

بررسی صحت انتخابات و رسیدگی به شکایات احتمالی، در خصوص تخلفات انتخاباتی، تأیید یا ابطال آرا و صندوق‌های اخذ رأی نیز با نظر هیئت عالی صورت می‌گیرد.

هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از مردم عزیز و فهیم استان گیلان تقاضا دارد به شایعات و اظهارات بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه ننمایند، که اگر سندی بر اثبات این قبیل ادعاها وجود داشت، قطعاً به هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان ارائه و رسیدگی می‌شد.

متأسفانه بدعت غلط ادعای بدون سند و مدرک، مدتی است که ملعبه افراد غافل و برخی جریان‌های سیاسی غیر حرفه‌ای شده است، اما با این وجود، اگر مدارک جدیدی جهت تغییر صلاحیت نامزدها (رد یا تأیید صلاحیت) به صورت قانونی به هیأت مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مستقر در تهران، ارائه گردد، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

از برخی فعالان و نخبگان سیاسی نیز تقاضا داریم با عنایت به اینکه از محتوای رسیدگی‌ها مطلع نیستند، با اکتفا به برخی اخبار غیررسمی، از هرگونه تحلیل که موجبات سو استفاده افراد سودجو، منفعت‌طلب و ضدانقلاب را فراهم می‌آورد، خودداری نمایند.

دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گیلان آمادگی این را دارد نسبت به شفاف‌سازی و رفع ابهامات در رابطه با فرایند رسیدگی به صلاحیت‌ها، با حفظ اسرار داوطلبان و عدم افشای اطلاعات شخصی ایشان، اقدام نماید.

در پایان جا دارد از رسانه‌های متعهد و دلسوز نیز که در این مسیر با نشر اخبار و اطلاعات موثق با رویکرد اخلاق حرفه‌ای، نسبت به تبیین عملکرد هیأت‌های نظارت در سطح استان و آگاه‌سازی افکار عمومی، قلم‌فرسایی می‌نمایند، تقدیر و تشکر نمائیم.

انتهای پیام/۲۵
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads