کد خبر: 212049 - تاریخ: دوشنبه، 17 می 2021 - 00:32

پدر نوجوان غرق‌شده خمامی مطرح کرد :

می خواهم جوان دیگری در «پسیخان» غرق نشود/ دوری از فرزند به شدت رنج می بریم

پدر نوجوان ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت گفت: تمام تلاشم این است که جوان دیگری در پسیخان غرق نشود.

به گزارش خوبان خبر ؛ آبگیر پسیخان رشت یکی از صدها جاذبه طبیعی و گردشگری استان گیلان به شمار می رود که مناظر بکر و زیبایی دارد. مسیر روستای پسیخان که در جاده رشت – فومن قرار دارد به خودی خود مناظری زیبا و بکر دارد که گردشگر و مسافران زیادی را جذب می کند.

در امتداد این رودخانه سد پسیخان نیز به منظور تأمین آب مورد لزوم جهت آبیاری اراضی واقع بین رود پسیخان و شاخزر در شمال محور جاده رشت – صومعه سرا احداث شده است. این سد در بالای پل پسیخان جاده اصلی رشت – فومن در عرض رودخانه ساخته شده است که با بالا آوردن سطح آب رود پسیخان کانال درجه دو جمعه بازار را با ظرفیت چهار متر مکعب ثانیه در سمت چپ تغذیه می کند. با وجود زیبایی کم نظیر این منطقه، رنجی نیز وجود دارد و آن ترس خانواده ها از غرق شدن جوانانشان است.

 محمد صمیمی پدر جوان غرق شده ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت یادآور شد: چندین ماه است که تنها پسرم در سد پیسخان غرق شده و من و مادرش از دوری وی به شدت رنج می بریم.

وی یکی از دلایل اصلی غرق شدن فرزندش محمدجواد را نبود تابلوی شنا ممنوع عنوان کرد و افزود: پشت سد پسیخان منطقه خطرناکی برای شنا است این در حالیست که جوانان و نوجوانان زیادی هر روزه برای شنا در این مکان حضور دارند و به دلیل نبود هیچ علامت هشدار دهنده ای سال گذشته شاهد بودیم که سه جوان از جمله فرزندم در این رودخانه غرق شدند.

صمیمی با اشاره به اینکه در این مکان تابلوی گردشگری برای جذب گردشگر نصب شده اما از تابلوی شنا ممنوع خبری نیست، خاطرنشان کرد: چندین بار به دستگاه دولتی مربوطه مراجعه کردم و پیگیری هایم را ادامه خواهم داد تا با نصب تابلوی شنا ممنوع در آن مکان از غرق شدن دیگر افراد جلوگیری کنم تا خانواده دیگری داغدار این سهل انگاری نشوند.

وی با اشاره به شکایت های مکرری که به دستگاه مربوطه داشته است، ادامه داد: برخی کارشناسان ادعا می کنند که فقط فرزند من در این مکان غرق شده این در حالیست که آمارها نشان می دهد علاوه بر فرزندم دو جوان دیگر نیز در این مکان غرق شده اند.

پدر نوجوان ۱۶ ساله خمامی در رودخانه پسیخان رشت گفت: همه اعضای خانواده ام به خاطر فوت پسرم ذره ذره جلوی چشمانم آب می شوند و کاری از دستم برنمیاد جز اینکه می خواهم از رویداد چنین حادثه تلخی برای دیگر خانواده ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: باید دستگاه مربوطه خود را موظف بداند و مسئولیت جلوگیری از این چنین فجایعی را بر عهده بگیرد و با محصور کردن این منطقه مانع غرق شدن مردم شود.

صمیمی افزود: در رودخانه پسیخان رشت به دلیل برداشت بی رویه شن و ماسه برخی از مناطق رودخانه دارای عمق های ۸ تا ۱۲متری است که به صورت ظاهری اصلا قابل تشخیص نیست.

محمد صمیمی ادامه داد: طی شکایتی که در این خصوص به دادگاه داشته است، رای اولیه صادر شده و در این حکم درصدی را شرکت آب منطقه ای و درصدی هم دهیاری روستا و همچنین درصدی را فرزندم مقصر شناخته است.

وی افزود: رای قطعی نهایی دادگاه پس از صدور رای قطعی اطلاع رسانی خواهد شد.  


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. محمدرضاعباسی
     | 2021/05/17 - 22:03
    پاسخ

    باید این خواسته رو به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم . از همه دوستان استدعا دارم اینقدر این خبر را بازنشر کنید که مسئولان آب منطقه ای و دهیاری و دیگرمسئولین مربوطه را به حرکت وا داریم تا محدود سد پسیخان را محصور کنند. همچنین اطلاع رسانی کنیم تا این کمینگاه مرگ را به خانواده ها معرفی نمایم تا انشالله هیچ خانواده ای داغ عزیز نبیند. ازخداوند منان برای خانواده محترم صمیمی آرزوی صبر مسئلت دارم..

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads