کد خبر: 212046 - تاریخ: یکشنبه، 16 می 2021 - 15:50

افزایش قابل‌توجه دمای گیلان طی دو روز آینده

محمد دادرس امروز با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلانی طی روزهای آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا روز یکشنبه در منطقه است.

به گزارش خوبان، محمد دادرس امروز با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلانی طی روزهای آینده، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا روز یکشنبه در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت هوای گیلان برای دو روز آینده، افزود: طی روز دوشنبه و سه‌شنبه به سبب تقویت جریانات جنوبی افزایش دما به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارندگی نیز دور از انتظار نیست، گفت: طی این مدت به سبب فعالیت جریانات جنوبی به همراه شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی در بعضی نقاط وزش باد، افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

دادرس بر لزوم افزایش آمادگی‌ها جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی به عرصه کشاورزی تأکید کرد و گفت: لازم هست برداشت چین اول بهاره برگ سبز چای در مناطق چای خیز و همچنین  پناه گرفتن در مکان امن در زمان رعدوبرق احتمالی هنگام برداشت برگ سبز چای موردتوجه کشاورزان قرار بگیرد.

وی همچنین با اشاره به هشدارهای لازم به فعالان در عرصه منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: ضرورت پناه گرفتن در مکان‌های امن در مواقع رعدوبرق به‌ویژه در کوهپایه و رعایت حریم رودخانه‌ها تا چهار ساعت پس از بارندگی به‌ویژه در نقاط سیل گیر و بحرانی در مناطقی رگباری با شدت بالا در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری از موارد لازم التوجه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه‌ای به کشاورزان عرصه شالی‌کاری ارائه کرد و افزود: کنترل دمای محیط خزانه برای خزانه‌های موجود و برداشتن پوشش خزانه چند روز قبل از انتقال نشا به زمین و تسریع در عملیات نشاکاری و همچنین استفاده درست و بهینه از کودهای توصیه‌شده و جلوگیری از هدر رفت کودهای مصرفی در بخش زراعت از توصیه‌های ما برای کشاورزان و شالی‌کاران است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads