کد خبر: 212042 - تاریخ: یکشنبه، 16 می 2021 - 08:56

مشاور رییس جمهور: سهم بندر انزلی از اقتصاد دریای خزر باید گسترش یابد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مهمترین پروژه منطقه آزاد انزلی را بندر کاسپین عنوان و گفت: با توجه به جایگاه منطقه آزاد انزلی سهم این بندر باید از تجارت و اقتصاد دریای خزر گسترش یابد.

به گزارش خوبان، حمیدرضا مومنی” شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد انزلی با اشاره به نقش مهم بندر کاسپین در تأمین کالاهای اساسی کشور اظهار داشت: این بندرحلقه اتصال کریدور بین المللی چین _ قزاقستان _ ایران و کریدور بین المللی شمال_ جنوب است.
وی هدف از دومین سفر خود طی یکماه گذشته به انزلی را بررسی عملکرد مناطق آزاد ، جویا شدن از نقطه نظرات بخش خصوصی و بررسی موانع در مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: بخشی از کار با برنامه و قدرت خوبی پیش می رود و امیدواریم بتوانند پروژه های مربوط به توسعه بندر را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در رابطه با پروژه راه آهن منطقه آزاد از رشت به انزلی نیز گفت: بخش اعظم این پروژه در منطقه آزاد است که امیدواریم تلاش شود تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری برسد.

مومنی به سهم ۳۰ درصدی بندر انزلی در اقتصاد تجاری دریای خزر برای کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه این بندر در اقتصاد دریای خزر، منطقه آزاد انزلی در حوزه تجارت نقش بزرگی خواهد داشت که میتواند با توسعه زیرساخت ها آن را بیش از پیش گسترش داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم برای نوستراک یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و در پروژه یک کمربند یک راه نقش بیشتری را برای منطقه آزاد انزلی در نظر بگیریم منطقه آزاد توان آنرا دارد که در این نوستراک و کریدور شمال جنوب نقش آفرینی کند .

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: به این ترتیب می توانیم امیدوار باشیم منطقه آزاد انزلی نقش جدی در اقتصاد کشور و در اقتصاد حمل و نقلی و لجستیکی کشور ایفا کند.

مومنی وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده درصدد افزایش سهم منطقه آزاد در اقتصاد دریای خزر هستیم، این امر قابل دسترسی است و این توان به طور بالقوه در منطقه آزاد انزلی وجود دارد .

وی همچین در خصوص تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها در مناطق آزاد گفت: عمده مشکلات واحدهای تولیدی، بخش خصوصی، تجار و سرمایه گذاران، وارد کننده ها و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در خصوص موانع موجود است که تاکنون بیش از ۱۸۹ مشکل توسط بخش خصوصی مطرح شده را احصاء و جلساتی را با دستگاههای اجرایی برگزار کردیم .
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطر نشان کرد: در این راستا فردا یکشنبه اولین جلسه با دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و تعدادی از وزراء برگزار می شود تا مشکلات و معضلاتی که مناطق آزاد و فعالان اقتصادی مناطق آزاد با آن مواجه هستند را در این جلسه مطرح کنیم و امیدواریم با پیشنهادات ما این مشکلات به حداقل برسد تا بخش خصوصی بتواند کار خود را انجام دهد .

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد در این سفر عصر امروز از واحدهای صنعتی شرکت یونگ چن تولید کننده سیلندرهای چاپ و کارخانجات تولیدکننده ماسک لوتوس و واحد تولیدی پوشاک خرد اندیشان، و پروژه در حال احداث اتصال راه آهن سراسری  به بندر کاسپین بازدید کرد . عملیات اجرایی هتل ۵ ستاره در منطقه آزاد انزلی نیز با حضور وی آغاز شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads