کد خبر: 212034 - تاریخ: یکشنبه، 16 می 2021 - 08:49

نماینده ولی فقیه در گیلان:

رسیدگی به پروژه‌های اجرایی گیلان باید در اولویت برنامه‌های نمایندگان باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان همگرایی و هماهنگی نمایندگان مردم گیلان در مجلس را از بسیاری استان‌ها جلوتر ذکر کرد و گفت: رسیدگی به پروژه‌های اجرایی گیلان باید در اولویت برنامه‌های نمایندگان باشد.

به گزارش خوبان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان با تبریک ایام فرخنده عید فطر و تسلیت حادثه کشته شدن دختران افغانی و جوانان فلسطینی اظهار کرد: حمله دیوانه وار رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین نشاندهنده سراسیمگی صهیونیست‌ها است.

وی به تلاش نمایندگان مجلس در عرصه‌های کشوری، استانی و شهرستانی اشاره کرد و افزود: نمایندگان کار سخت و پیچیده‌ای به عهده دارند و در مجموع نمایندگان استان در طول یک سال گذشته دغدغه‌مند هستند و فعالیت خوبی دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیریت و برنامه ریزی نمایندگان مجلس در عرصه‌های کلان اجتماعی اثرگذار است، تصریح کرد: اگر نمایندگان مردم گیلان در مجلس اینگونه پیش بروند آینده استان امیدوارکننده است.

آیت‌الله فلاحتی به تایید صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس در تایید و رد صلاحیت‌ها در عین حال که سخت‌گیری می‌کنید، سعه صدر نیز داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه در گزینش‌ها حال فعلی افراد ملاک است، خاطرنشان کرد: سابقه فعالیت افراد در گزینش‌ها تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار فراهم شدن بستر برای حضور جوانان در فعالیت‌های اجتماعی شد و بیان کرد: اگر کسی شرایط ناصالح را ندارد در گزینش‌ها با سعه صدر رفتار کنید.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه ورز توسط نمایندگان مردم در شهرستان‌ها، اظهار کرد: اتاق اندیشه ورز مرکب از دانشگاهیان و حوزویان در راستای تصمیم گیری در سطح کلان استانی و کشوری در شهرستان‌ها حائز اهمیت است.

وی بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: در تایید صلاحیت‌ها باید به جایگاه و شخصیت افراد توجه شود زیرا مردم باید بدانند چه کسانی انسان‌های شایسته هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انتخابات حق الناس است، تصریح کرد: متولیان امر انتخابات در پیشگاه خدا باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار مطالبه گری نمایندگان مردم در مجلس شد و بیان کرد: در ۴۰ سال گذشته روح مطالبه گری نمایندگان مردم در استان کم بوده و باید این امر را با خودصیانتی تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و پسماند از ویرانه‌های گیلان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس به ویژه در محصولات راهبردی کشاورزی گیلان باید جامع نگر باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر حساس بودن نمایندگان مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: نمایندگان دردها را می‌شناسند و می‌توانند راهکار ارائه دهند بنابراین تلاش شود مردم بدانند نمایندگان آنها مطالبه گری دارند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مردم ارائه گزارش کنند، خاطرنشان کرد: ارائه گزارش نمایندگان مردم در مجلس موجب می‌شود خطیب جمعه نیز مطالبه گری داشته باشد.

وی، همگرایی و هماهنگی نمایندگان مردم گیلان در مجلس را از بسیاری استان‌ها جلوتر ذکر کرد و گفت: رسیدگی به پروژه‌های اجرایی گیلان باید در اولویت برنامه‌های نمایندگان باشد.

ضرورت تشکیل قرارگاه اشتغال در گیلان

رسول فرخی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در دیدار مذکور انتخابات و مشارکت مردم را از موضوع‌های اصلی جامعه عنوان کرد و گفت: حل و فصل تایید صلاحیت شوراهای شهر و روستا به عهده نمایندگان مجلس است و تلاش شده بهترین‌ها تایید صلاحیت شوند.

وی به نامگذاری شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: گیلان نیاز بیشتری به اجرای این شعار دارد.

فرخی با بیان اینکه بزرگ ترین نیاز گیلان ایجاد اشتغال در تمام سطوح است، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه اشتغال در استان ضروری است.

خلیل بهروزی‌فر، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نیز در دیدار مذکور اظهار کرد: برهه سخت و پیچیده تایید صلاحیت‌ها در هیئت‌های نظارت را پشت سر گذاشتیم و در مجموع مورد پذیرش عامه مردم است.

وی با اشاره به اینکه پاسخگو نبودن متولیان و واگرایی مدیران دستگاه ها سبب نگرانی مردم شده است، بیان کرد: این امر موجب شده مردم برای رسیدگی مطالبات به طور مستقیم به نمایندگان خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads