کد خبر: 212016 - تاریخ: شنبه، 15 می 2021 - 08:52

سرپرستان تورهای غیرمجاز گردشگری گیلان به مراجع قضایی معرفی شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : سرپرستان هفت تور غیرمجاز گیلانگردی در استان تذکر گرفتند و سرپرست سه گروه از آنان به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور شامگاه جمعه افزود: این گروه ها فاقد مجوز بوده و از طریق فضای مجازی و بصورت غیرقانونی اقدام به تبلیغ برای برپایی تور کرده بودند.
وی اظهار داشت: تورهای غیرمجاز گیلانگردی یادشده که در گشت مشترک این اداره کل و نیروی انتظامی از اجرای آنها ممانعت شد قصد برگزاری تور غیر قانونی به شهرستان های رودبار ،تالش و ماسال را داشتند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل توقیف چهار خودروی برگزار کننده تورهای غیر مجاز یاد شده با ۶۷ سرنشین رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است.
آذرپور اظهار داشت : سرپرستان این گروه ها با هماهنگی عوامل انتظامی به مرجع قضایی معرفی شدند تا اقدامات قانونی لازم برای برخورد قاطع با آنان صورت گیرد.
آذر پور گفت: همه تبلیغاتی که در روزهای اخیر در خصوص اجرای تورهای گردشگری منتشر شده، از سوی افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده چنین تبلیغاتی به معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند.
 وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این اداره‌کل بشمار می‌آید و در این راستا با افراد و گروه‌هایی که برخلاف پروتکل‌های اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون اغماض برخورد خواهد شد.
آذرپور خاطرنشان کرد: تقاضا داریم، گردشگران از هرگونه سفر با گروه‌های غیر مجاز گردشگری پرهیز کنند زیرا در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسئولان این گروه‌ها تعهد قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads