کد خبر: 211970 - تاریخ: چهارشنبه، 12 می 2021 - 18:10

استاندار گیلان ؛

با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم سواحل برخورد شود

استاندار گیلان با انتقاد از برخی سهل‌انگاری‌ها و اقدامات سودجویانه در حوزه ساخت و ساز در حریم ساحل گفت: تمامی نهادها باید در رفع تصرفات غیرقانونی با دستگاه‌های متولی باید همراهی کرده و با افراد سودجو و ساخت‌وسازهای غیر مجاز در سواحل برخورد جدی شود.

 به گزارش خوبان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست به اولویت نخست مسؤولان در گیلان  مبدل شده است، اظهار کرد:  عزم همگانی میان مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، تقنینی، نیروهای مسلح، نهادها و مردم آگاه در راستای مدیریت سواحل وجود دارد.

وی با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در صیانت از منابع طبیعی در گیلان افزود:  در کنار مردم علاقه‌مند به حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست، سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه با دغدغه‌مندی پیگیر موضوعات بوده و نقش آنان بسیار مهم است.

استاندار گیلان با انتقاد از برخی  سهل‌انگاری‌ها و  اقدامات سودجویانه در حوزه ساخت‌وساز در حریم ساحل گفت:  وجود ادبیات مشترک قانونی و حرکت بر مبنای اسناد بالادستی همچون آمایش سرزمینی تدوین‌شده که به توسعه گیلان برمبنای سبز آبی با رویکرد طبیعت و دریامحوری کمک می‌کند.

زارع با تأکید بر ضرورت سرانجام رسیدن اجرای طرح تحقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان‌های شمالی در دولت بیان کرد: اقدامات مؤثر صورت گرفته طی دو سال اخیر همچون پایش هوایی ۲۷۰ کیلومتر از نوار ساحلی استان، پایش پهنه تالاب بر اساس برنامه مدون و اجرای کاداستر می‌تواند بسیاری از مناقشات را کاهش می‌دهد.

وی پیگیری قضایی صاحبان سازه‌های مجوز دار تمدید نشده و بدون مجوز در حریم سواحل را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد محدوده سرزمینی گیلان از اراضی جنگلی، مرتع و ساحل بوده و در راه صیانت و حفاظت از این منابع  تفاوتی میان دستگاه‌ها و نهادها وجود ندارد و تمامی نهادها در رفع تصرفات غیرقانونی با دستگاه‌های متولی باید همراهی کرده و با افراد سودجو و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سواحل برخورد جدی شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads