کد خبر: 211967 - تاریخ: چهارشنبه، 12 می 2021 - 18:08

جرایم سایبری در استان گیلان ۴۰ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس فتا گیلان گفت: با اقدامات پیشگیرانه پلیس میزان جرایم سایبری در گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خوبان، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره اقدامات پلیس فتا در جهت آگاه‌سازی دانش‌آموزان در سامانه شاد اظهار داشت: همانطور که معلمان در سامانه شاد به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند کارشناسان پلیس فتا نیز برای پیشگیری از جرایم سایبری در این بستر فعالیت‌ می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با آموزش و پرورش انجام شده کارشناسان ما در سامانه شاد در حوزه آسیب‌های فضای مجازی و تهدیداتی که متوجه دانش‌آموزان و حتی خانواده آن‌ها است را به صورت برخط آموزش می‌دهند.

نقی‌مهر از کاهش جرایم سایبری استان گیلان در سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه پلیس، جرایم سایبری گیلان از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس فتا در زمان انتخابات عنوان داشت: اگر در زمان انتخابات افراد شاکی خصوصی بوده و یا اهانتی در فضای مجازی به آن‌ها انجام شود پلیس فتا با دستوری که از مراجع قضایی صادر می‌شود پیگیری‌های قانونی را انجام می‌دهد.

نقی‌مهر ابراز داشت: اگر در زمان انتخابات در فضای مجازی هتک حرمتی به افراد انجام شده و اقدامی خلاف قانون و پروتکل‌هایی که مراجع ذی‌صلاح قانونی تدوین کرده‌اند رخ دهد پلیس فتا به این حوزه ورود کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: توصیه ما به آحاد شهروندان این است که دانش سایبری و دانش استفاده از فضای مجازی خود را بالا ببرند تا در دام سودجویان فضای مجازی قرار نگرفته و درگیر آسیب‌های سایبری نشوند.

انتهای پیام/۶۱۴

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads