کد خبر: 211913 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 می 2021 - 09:35

کمترین میزان رعایت پروتکل ها در مشاغل گروه یک/ فروشگاه ها شلوغ هستند

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مشاغل گروه یک کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند، گفت: نسبت به مشاغل گروه یک که اجازه فعالیت در همه وضعیت های کرونایی را دارند غفلت شده است.

به گزارش خوبان، آتین حیدرزاده ، با بیان اینکه در حال حاضر استان گیلان دارای ۱۴ شهرستان نارنجی و سه شهرستان زرد است، اظهار کرد: با توجه به این رنگ بندی شاهد آغاز فعالیت مشاغل گروه یک و دو در شهرهای نارنجی و یک، دو و سه در شهرهای زرد هستیم.

وی با اشاره به فعالیت بدون محدودیت مشاغل گروه یک حتی در شهرهای با وضعیت قرمز، افزود: متاسفانه در ایام پیک کرونا تنها با مشاغل گروه دو، سه و چهار برخورد صورت می گیرد و نسبت به مشاغل گروه یک که اجازه فعالیت در همه وضعیت های کرونایی را دارند غفلت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مشاغل گروه یک کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سوپرمارکت ها، فروشگاه های بزرگ و نانوایی ها اصلا خوب نیست و معمولا شلوغ هستند و تهویه هوا ندارند.

حیدزاده، از هم استانی ها خواست وضعیت نارنجی استان را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: مردم به جاهای شلوغ ورود نکنند و در صورت مشاهده تخلف از سوی مشاغل با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند؛ اصناف نیز رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس های جدید کرونا امکان بروز مجدد بیماری در استان را فراهم می کند، یادآور شد: طی شبانه روز گذشته ۹۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم و در حال حاضر ۵۲۰ بیمار در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند که همچنان نسبت به آمار قبل از عید بالاست.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads