کد خبر: 211831 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 می 2021 - 12:38

آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی بیان کرد:

پشت صحنه تعطیلی کارخانجات و بیکاری ۱۵۰ هزار کارگر گیلانی باید پیگیری شود

آیت‌الله رمضانی به جایگاه ویژه مردم در نظام سیاسی اسلام اشاره و تاکید کرد: موضوع مردم از نگاه پیامبر و امام جامعه جزء سلوکی است که باعث رشد می‌شود.

به گزارش خوبان، «رضا رمضانی گیلانی» شب گذشته، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) شهرستان رشت در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: درخواست بخشش و عفو از درگاه خداوند، جزء حداقل خواسته‌های قابل اجابت در شب‎های قدر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه انسان هر زمانی آماده و مهیا بازگشت باشد، خداوند می‌بخشد، افزود: انسان باید خود تلاش کند که راه بازگشت را نبندد.

وی شب قدر را میهمانی بزرگ خداوند دانست که آمرزش گناهان و درخواست برخی امورات، انتهای سفره و وسط آن چیزهای ارزشمند دیگری است، تصریح کرد: انسان باید در شب قدر به دنبال توسعه خود باشد و وسعت دیدش را زیاد کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه شب قدر، شب خواندن دعا و طلب مغفرت است، افزود: دعا سلاح انبیاء و مومنین است و باید روزی انسان شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان باید از خدا علاوه بر روزی مادی، روزی معنوی طلب کند، تصریح کرد: اهل دعا از خدا روزی معنوی شامل، معرفت، دستگیری، ایثار، همت و کوشش درخواست می‌کنند.

وی اظهار کرد: باید در این شب‌ها دعا کنیم که رذیلت‌ها و پستی‌ها از ما دور شده و مزین به فضیلت‌ها و صفات الهی شویم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انسان باید از خداوند کمک بگیرد تا اهل افراط و تفریط و غیبت و تهمت نشود، تصریح کرد: حرف زدن با خدا بسیار زیباست و سراسر وجود انسان را سرشار از محبت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: انسان باید به شکلی خود را تربیت کند که سراسر وجودش، ذکر باشد.

وی به فضیلت احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اشاره و تاکید کرد: اولین آداب دعا، معرفت است که نشان از اهمیت شناخت صاحب دعا دارد.

آیت‌الله رمضانی عمل انسان را از جمله مواردی دانست که می‌تواند بر دعا اثر بگذارد و خاطرنشان کرد: عمل، ادبی در انسان ایجاد می‌کند که سبب مستجاب شدن دعا می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به موانع دعا اشاره کرد و گفت: گناه، ظلم و درخواست مغایر حکمت الهی از جمله موانع دعا هستند.

وی با اشاره به اینکه حضور قلب از شرایط استجابت دعاست، افزود: دعای پنهانی، بر زبان آوردن اسماء الهی، واسطه قرار دادن و دعا در ساعات خاص مانند وقت اذان، هنگام نماز و شب‌های قدر، بسیار تاثیرگذار است.

به گفته آیت‌الله رمضانی، اقرار به گناه نزد خداوند و دعا خواندن در حالت تضرع از دیگر مواردی است که سبب استجابت دعا می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید با خدا به زبان صداقت حرف بزنیم، تصریح کرد: هر چه سختی بیشتر باشد، دعا مقرون به اجابت‌تر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: آنچه برای یک مسئول در حاکمیت اسلامی مهم است، حق مداری، سازش ناپذیری، صداقت در سیاست و عدالت‌خواهی است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه همه کسانی که در نظام سیاسی دخیل هستند شامل قوای سه گانه، باید نسبت به مردم توجه جدی داشته باشند، تاکید کرد: مردم یک رکن اساسی و به تعبیری، ولی نعمت هستند؛ مسئولین به واسطه همین مردم بر سر کار آمد‌ه‌اند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به توصیه امیرالمومنین(ع) به کارگزاران و استانداران اشاره و تاکید کرد: نظام سیاسی در اسلام بر پایه ولایت و محبت است؛ محبت و احترام به مردم باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ولایت به معنای سرپرستی توام با محبت است، افزود: حضرت امیر(ع) به مسئولین توصیه دارند که مردم را با دل و جان خود دوست بدارید.

آیت‌الله رمضانی به جایگاه ویژه مردم در نظام سیاسی اسلام اشاره و تاکید کرد: موضوع مردم از نگاه پیامبر و امام جامعه جزء سلوکی است که باعث رشد می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر عارفی به حد اعلای ارتباط با خداوند رسیده باشد، ولی هیچ دستگیری از مردم نکند، بسیار ناپسند است، تصریح کرد: عدالت یک روز حاکم، بر عبادت هزار سال عارف ترجیح داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر انسانی در میدان مردم حضور نداشته باشد، به لحاظ رشد به کمال نمی‌رسد، افزود: حضور در بین مردم باید همراه با دوست داشتن و احترام گذاشتن به آنان باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه باید در همه سطوح مسئولیت و مدیریت، محبت و احترام به مردم وجود داشته باشد، اظهار کرد: رضایت مردم باید به طور عمومی، جلب شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فرمایش حضرت امیرالمومنین(ع) در مورد برخی خواص که همیشه ناراضی هستند اشاره کرد و یادآور شد: با این وجود عموم مردم با حداقلی‌ها هم راضی می‌شوند که باید رضایت آنها جلب شود.

وی با انتقاد از برخی سوء تدبیرها که منجر به فشار بر مردم شده است، خاطرنشان کرد: اینکه بر اساس بی تدبیری، یک جنس کالایی در دسترس مردم نباشد، قابل قبول نیست.

آیت‌الله رمضانی صداقت با مردم را از ویژگی یک مسئول و مدیر اسلامی در هر رده جایگاهی برشمرد و گفت: صداقت با مردم می‌تواند در شخصیت کاریزماتیک مسئول نقش ایفا کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پرهیز از امتیازخواهی در حوزه مدیریت مهم است، گفت: متاسفانه برخی دوست دارند که مردم در مقابل کوچک‎ترین خدمت، از آنها تشکر کنند.

وی به وظایف کارگزاران جامعه از جمله ضرورت اصل خدمتگزاری اشاره و تاکید کرد: مسئول باید خدمت و کاری که برای دیگران انجام می‌دهد را کوچک بشمارد و در آن تعجیل داشته باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه منت گذاشتن برای انجام خدمت به مردم سبب باطل شدن پاداش احسان و نیکی می‎شود، تصریح کرد: کسی که نمی‌تواند کاری برای مردم انجام دهد، باید با مهربانی به فرد بگوید و در ادامه از آن، عذرخواهی کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آثار خلف وعده توسط کارگزاران جامعه اشاره کرد و گفت: انسان اگر وعده بدهد و خلف وعده کند، هم غضب خدا و هم مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه جامعه اسلامی نیازمند حضور حداکثری مردم است، خاطرنشان کرد: بر اساس نگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، این حضور حداکثری در نظام بین‌الملل، ضریب امنیت جامعه و نظام اسلامی را افزایش می‌دهد.

آیت‌الله رمضانی حضور حداکثری مردم را جزء موارد دارای اهمیت در مردم سالاری دینی دانست و گفت: مسئولین باید خدمتگزاری را نشان دهند و تلاش کنند اتفاق‌های مبارک بیافتد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مشکلات استان گیلان در حوزه کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل شده اشاره و اظهار کرد: چگونه می‌شود که ده‌ها هزار نفر از کارگرانی که در کارخانجات استان مشغول بودند، حالا با تعطیلی این واحدها، بیکار شده‌اند!؟

وی اضافه کرد: مسئولین ما از طرفی به دنبال این هستند که برای بیکاران اشتغالزایی کنند ولی از طرف دیگر ده‌ها هزار نفر از کسانی که کار می‌کردند، بیکار شده‌اند.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه پشت صحنه تعطیلی کارخانجات و بیکاری ۱۵۰ هزار کارگر گیلانی باید پیگیری شود، افزود: بخش‌های اجرایی، قضایی و نظارتی حاکمیت باید این موارد را بررسی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مردم ما نشان دادند که در کمک‌های مومنانه دوران کرونا، کمک به سیل‌زدگان و همچنین یاری رسانی به زلزله‌زدگان، کم نمی‌گذارند، تصریح کرد: همه باید به دنبال راه‌هایی باشیم که مشکلات مردم حل شود و حضور پررنگ مردم در عرصه‌های مختلف را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش است که به اسلامیت و رهبریت نظام اسلامی ضربه بزند، اذعان کرد: برای مقابله با دشمن و حل مشکلات مردم، جهاد، ایثار و از خود گذشتگی نیاز است.
آیت‌الله رمضانی به ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری، یکی از پاک ترین خانواده‌ها را دارند و فرزندانی تربیت کرده‌اند که در مسیر نظام و انقلاب هستند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads