کد خبر: 21155 - تاریخ: شنبه، 16 مارس 2013 - 20:34

رئیس اداره آبفار صومعه‌سرا:

بیماری مردم اباتر صومعه‌سرا از آلودگی آب نیست

خوبان خبر: رئیس اداره آبفار صومعه‌سرا گفت: طبق آزمایش‌های کنترل کیفی آب آشامیدنی صومعه‌سرا، بیماری شیوع یافته در بین مردم منطقه اباتر این شهرستان ناشی از آلودگی آب نیست.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، حدود یک هفته پیش نوعی از بیماری اسهال و استفراغ مشکوک به آلودگی آب شرب منطقه شهرک اباتر در این شهرستان شیوع پیدا کرد و مراجعات مردم مبتلا به بیمارستان‌ها مکرر شده بود.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی صومعه‌سرا، اظهار کرد: با مراجعه مکرر افراد مبتلا به این بیماری به بیمارستان‌ها درصدد بررسی و پیگیری موضوع از متولیان مربوطه در صومعه‌سرا بر آمدیم.

مجید فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به شیوع بیماری ناشی از آلودگی آب شرب مردم منطقه اباتر این شهرستان، اظهار کرد: بیماری همراه با اسهال و استفراغ در بین مردم اباتر هیچ منشأ آبی ندارد.

وی با بیان اینکه قضیه آلودگی آب شرب روستاهای صومعه‌سرا به ‌ویژه منطقه اباتر تکذیب می‌شود، تصریح کرد: آلودگی آب شرب منطقه اباتر و شیوع بیماری از آن تنها یک گمانه‌زنی نادرست بوده است.

abeshorb

رئیس اداره آبفار صومعه‌سرا از اجرای عملیات کنترل کیفی آب منطقه اباتر و روستاهای اطراف آن پس از ترویج گمانه‌زنی‌های مذکور خبر داد و افزود: آزمایش‌های کیفیت آب موضوع آلودگی یا میکروبی بودن آن را به شدت تکذیب می‌کند.

وی تصریح کرد: موضوع شیوع بیماری جمعی مردم حوزه اباتر صومعه‌سرا همچنان در حال پیگیری بیشتر است تا دلایل برای همگان روشن شود.

*بیماری مردم اباتر صومعه‌سرا ویروسی است

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بیماری اهالی حوزه اباتر صومعه‌سرا ویروسی است.

مهدی مقدم‌راد، با اشاره به اینکه بیماری مذکور علاوه بر اهالی ساکن شهرک اباتر مربوط به روستا و دهستان‌های اطراف آن است، ادامه داد: آزمایش و بررسی‌ها نشان از ویروسی بودن بیماری است و میکروبی بودن آب شرب اهالی واقعیت ندارد.

وی، بیماری را همراه با تب، اسهال و استفراغ ذکر کرد و گفت: علائم شبیه به ویروس سرماخوردگی و به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی است.

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری رئیس بیمارستان این شهرستان از بیشتر اطفال مبتلا به بیماری مذکور آزمایش مدفون گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پاسخ آزمایش‌ها مبنی بر میکروبی بودن بیماری منفی است.

وی با اشاره به دلایل اصلی شیوع گسترده این بیماری در شهرک اباتر و روستاهای اطراف آن، یادآور شد: ورود مسافران مختلف و رعایت نکردن موازین بهداشتی در بین برخی مردم از جمله دلایل پخش این ویروس است.

مقدم‌راد، وزش باد گرم در روزهای اخیر را از دیگر دلایل پخش گسترده ویروس در بین مردم صومعه‌سرا عنوان کرد و گفت: ویروس یک منطقه با وزش باد گرم به مناطق دیگر سرایت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه میکروبی بودن آب شرب و شیوع بیماری ناشی از آن وضعیت سلامت مردم صومعه‌سرا را بسیار خطرناک و بحرانی می‌کرد، افزود: در صورت وجود میکروب در آب، تمام ورودی و خروجی‌های آب آلوده قرنطینه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا از مردم خواست تا با حفظ خونسردی نسبت به رعایت بیش از پیش موازین بهداشت عمومی و شخصی بکوشند.

 

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads