کد خبر: 211529 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 آوریل 2021 - 09:49

رییس اتاق اصناف گیلان:

کاهش قدرت خرید بازاریان/ استیجاری بودن ۷۲درصد اصناف گیلان

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: تعطیلی مغازه ها موجب شده است که قدرت خرید بازاریان نیز کاهش یابد.

به گزارش خوبان، محمد شکریه اظهار کرد: حال اصناف استان خوب نیست و اغلب اصناف حال روز خوشی ندارند و این تعطیلی ها موجب شده است که قدرت خرید بازاریان کاهش یابد.

وی افزود: بسیاری از اصناف درآمدشان به روز تعریف می شود و با این تعطیلی ها قادر به گذران زندگی و تامین هزینه ها خانواده خود نیستند.

شکریه ادامه داد:۷۲ درصد بازاریان و اصناف گیلان دارای واحدهای استیجاری هستند و با تعطیلی به دلیل قرمز بودن شهرها نگران پرداخت اجاره مغازه هایشان هستند.

رییس اتاق اصناف گیلان گفت: اصناف از مظلومترین اقشار جامعه هستند و همواره خود در بحران به کمک مردم و دولت می شتافتند اما این روزها با کاهش درآمد و در مواردی بی درآمد هستند.  

وی اضافه کرد: باید برای تغییر رنگ شهرها نباید فقط به تعطیلی اصناف بسنده کرد و تعطیلی کامل ادارات نیز لازم است زیرا کم کردن کارمندان موجب کاهش مراجعات مردم به ادارات نشده است.

شکریه تصریح کرد: باید به گونه برنامه ریزی شود با وجود تعطیلی اصناف، چک هایشان در بانک برگشت نخورد، این حالیست که شاهد هستیم بانکها چک ها را برگشت می زنند و هیچ توجهی به حال تعطیلی اصناف ندارند.    

وی در خصوص چگونگی کسب و کارهای اینترنتی اصناف گفت: هنوز بسیاری از اصناف به صورت سنتی داد و ستد می کنند و حتی مردم هم عادت دارند به صورت سنتی خرید کنند.

رییس اتاق اصناف گیلان تصریح کرد: تاثیر اصناف بر گسترش شیوع کرونا با  درصد کم اعلام شده است و مابقی بخش ها با وجود تاثیر بیشتری که بر تسریع شیوع بیماری کرونا دارند، باز هستند.

وی یادآور شد: به طور مثال صنف آرایشی بهدشتی تعطیل است اما در داروخانه ها عرضه مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع نیست و مردم با وجود شلوغی دارو خانه ها مجبورند برای تامین نیازهای روزانه شان به داروخانه مراجعه می کنند.

شکریه گفت: اصناف علاوه بر چک هایی که برگشت می خورند و اجاره مغازه هایی که پرداختشان این روزها سخت است، دغدغه پرداخت مالیات را نیز دارند و انتظار داریم در این خصوص دولت حمایت کند.   

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads