کد خبر: 211498 - تاریخ: یکشنبه، 25 آوریل 2021 - 23:00

شفاف‌سازی در رأس امور منطقه آزاد باشد

به گزارش خوبان،  حمیدرضا مؤمنی عصر امروز در مراسم تکریم سرپرست و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه کشور در برهه‌ای از زمان قرار دارد که ازلحاظ اقتصادی از مناطق آزاد انتظار زیادی می‌رود، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، امسال باید مطالعاتی در خصوص  اقدام‌هایی که […]

به گزارش خوبان،  حمیدرضا مؤمنی عصر امروز در مراسم تکریم سرپرست و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه کشور در برهه‌ای از زمان قرار دارد که ازلحاظ اقتصادی از مناطق آزاد انتظار زیادی می‌رود، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، امسال باید مطالعاتی در خصوص  اقدام‌هایی که لازم است در مناطق آزاد لازم است انجام داده و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد حق دخالت در امور اجرایی را ندارد و فقط تسهیل‌کننده است، گفت: ما فقط در جایگاه مشاور در کنار شما هستیم و به‌هیچ‌عنوان در امور اجرایی ورود نمی‌کنیم و مسؤولیت حقوقی با خود مجموعه این سازمان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه عمده مشکلات ما در مناطق آزاد، مشکل تأمین منابع است، تصریح کرد: یکی از دلایلی که مناطق آزاد معمولاً گریبان گیر آنان است عدم تأمین منابع پایدار است، اگر مدیران مناطق آزاد همت کنند ما اقدام‌های خوبی را در نظر داریم که تا چند ماه آینده انجام خواهیم داد و همچنین در انزلی با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد زودتر به وقوع خواهد پیوست و دیگر مشکل تأمین منابع پایدار نخواهد داشت.

مؤمنی با اشاره به مانع‌زدایی‌های اقتصادی در سال جاری بیان کرد: ما مشکلات بسیاری در حوزه‌های سه قوه داریم، اگر می‌خواهیم مناطق آزاد به مأموریت اصلی خودش برگرد باید هر سه قوه کمک کنند تا زودتر رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران در مناطق آزاد نباید کار اجرایی کنند، گفت: مدیران سازمان باید کار را به بخش خصوصی واگذار کنید و به‌جای آن مدیریت کنید، شما ناظرید بر برنامه جامع درست، برنامه‌ریزی کنید و درست مصوب و اجرا کنید و از مأموریت اصلی جدا نشوید.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه مدیریت سازمان حتماً شفاف‌سازی در کارها و خصوصاً در امور مالی را در رأس امور خود قرار دهد، افزود: اگر واقعاً مشکلی ندارید و از خود مطمئن هستید عملکردتان را به دیوار بزنید، ما در مناطق آزاد حیاط‌خلوت هیچ‌کس نیستیم، تمام قراردادها را در سایت به نمایش بگذارید و همه زمین‌ها کاملاً می‌بایست مشخص و شفاف باشد، ما هیچ‌چیزی محرمانه در مناطق نداریم.

مؤمنی با تأکید بر اینکه حفظ حرمت سرمایه‌گذار واجب است، گفت: نیازی نیست که حتماً زیر پای سرمایه‌گذار فرش قرمز بگذارید، فرش زیر پایش را نکشید کافی است، مجوز کارهای قانونی سرمایه‌گذار را ظرف ۴۸ ساعت آماده کنید تا کارش را شروع کند این بزرگ‌ترین کمک و بهترین فرش قرمز است.

وی با بیان اینکه خواهشا دنبال منطقه آزاد جدید در این استان نباشید، افزود: ما اگر یک منطقه آزاد انزلی آباد داشته باشیم بهتر از ۱۰ منطقه آزاد ناآباد است.

 در پایان این مراسم، علی‌اکبر اوسط مقدم به‌عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی و از خدمات مدیرعامل پیشین و همچنین سرپرست این سازمان تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads