کد خبر: 211493 - تاریخ: یکشنبه، 25 آوریل 2021 - 15:37

 استاندار گیلان :

اجرای سد شفارود گام مهمی برای تأمین آب غرب گیلان است

استاندار گیلان گفت : با هدف گذاری های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، اجرای سد شفارود در رضوانشهر، گام مهمی برای تأمین آب در مناطق غرب گیلان خواهد بود.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع، روز یکشنبه ضمن بازدید از سد مخزنی شفارود در رضوانشهر بعنوان یکی  از بزرگترین سد های بتونی و غلتکی کشور  در جریان روند پیشرفت فیزیکی و همچنین موانع و مشکلات این پروژه ملی قرار گرفت.

 وی با اشاره به این که   این سد با ۱۱۰ متر ارتفاع بدنه  از پی تا انتها  تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خاطرنشان کرد: روند اجرایی سد شفارود  شتاب گرفته است.

 زارع افزود: استان گیلان در زمینه بارش باران، رتبه نخست کشور را دارد ولی بدلیل نبود زیر ساخت های لازم حدود ۵۰ درصد از این رحمت الهی به دریا می ریزد که با ایجاد این سد بخش قابل توجهی از این نزولات جوی ذخیره سازی و با مدیریت صحیح به مصرف خواهد رسید.

 استاندار گیلان با اشاره به اهمیت پروژه سد شفارود در رضوانشهر گفت: با هدف گذاری های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، اجرای این سد در این شهرستان، گام مهمی برای تأمین آب در مناطق غرب گیلان خواهد بود.

 وی با اشاره به روند شتاب گونه در اجرای سد شفارود گفت: اقدامات اجرایی و جدی این پروژه ملی، از ۲ سال پیش شتاب بیشتری گرفته و در سال گذشته نیز توفیقات زیادی در این راستا شاهد بودیم ولی در سالجاری با کمبود سیمان روند اجرایی آن کند شد که پیش بینی می شود، با تأمین مصالح مربوطه عقب ماندگی سه ماهه در این پروژه جبران شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads