کد خبر: 211491 - تاریخ: یکشنبه، 25 آوریل 2021 - 11:05

در یک ماه گذشته انجام شد؛

تولید ۲۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط دامداران گیلانی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط دامداران طی یک ماه گذشته، گفت: سالانه ۲۹ هزار تن گوشت قرمز در گیلان تولید می شود.

به گزارش خوبان، میر حجت علی اکبرنژاد  با اشاره به میزان تولید گوشت قرمز در استان گیلان، اظهار کرد: دامداران گیلانی در یک ماه گذشته دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان سالانه بیش از ۲۹ هزار تن گوشت قرمز در استان گیلان تولید می‌شود، تأکید کرد: این میزان برای نیاز بازارهای استان گیلان کافی است.

اکبر نژاد با اشاره به اینکه استان گیلان ۲۰۱ واحد گاوداری گوشتی صنعتی با ظرفیت بیش از ۱۸ هزار رأس گاو دارد، گفت: از این نظر گیلان در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید کننده سازمان جهاد کشاورزی گیلان روزانه ۵۰۰ تن نهاده خام دامی با قیمت یارانه‌ای و شش هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره بین دامداران گیلانی توزیع می‌کند، ادامه داد: بیشتر دامداری‌های فعال در استان گیلان خانگی هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه گیلان یک میلیون و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین دارد، افزود: ۷۰ درصد این دام‌ها سنگین هستند.

وی ادامه داد: سه کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۵۵۰ رأس دام سنگین و ۱۸۵۰ رأس دام سبک در روز در استان گیلان فعالیت می‌کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads