کد خبر: 211454 - تاریخ: شنبه، 24 آوریل 2021 - 09:50

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان:

افزایش ساخت و خرید خانه‌های نسقی در رشت

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: به دلیل ارزانتر بودن خانه‌های نسقی از خانه های سند دار، برخی از خریداران خانه گرایش بیشتری برای خرید خانه نسقی دارند.

به گزارش خوبان ، کشاورز  در خصوص تعداد خانه‌های خالی در گیلان اظهار کرد: هنوز آماری در مورد تعداد خانه‌های خالی در گیلان نداریم و پیگیری ها از سوی وزارتخانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خانه خالی به خانه‌ای اطلاق می‌شود که به صورت ۶ ماه متوالی خالی از سکنه باشد، افزود: اگر فردی بیش از دو واحد خانه مسکونی داشته باشد به خانه سوم مالیات اختصاص خواهد یافت.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان گفت: اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی بر قیمت و اجاره مسکن تاثیر خواهد گذاشت و اگر دقیق انجام شود، منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخاطر نواسان قیمت مصالح روند افزایش قیمت مسکن را شاهد هستیم و در مواردی هم قیمت ها ثابت است اما روند نزولی نداشتیم.

کشاورز گفت: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی، نظارتها را بر انبوه سازانی که بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه خانه دارند بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: خالی ماندن خانه‌ها باعث می شود که بازار مسکن تشنه شود و با افزایش تقاضا و کمبود عرضه مواجه شویم و این امر به افزایش قیمت مسکن دامن می زند.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان در خصوص چگونگی قیمت اجاره خانه‌ها در سال‌جاری ادامه داد:  قیمت اجاره خانه ها در رشت همانند سایر شهرهای کشور نسبت به محلات فرق می‌کند و متناسب با قیمت همان منطقه تعیین می‌شود.

وی در ادامه ساخت خانه های ویلایی را از دغدغه های این شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه ساخت خانه‌های نسقی در برخی از محلات رشت رو به افزایش است.

کشاورز افزود: هیچ گونه اطمینانی برای ایمن بودن این خانه ها نیست چون هچگونه مشخصات فنی وجود ندارد و اصلا توصیه نمی‌کنیم فردی به سمت خرید خانه های نسق برود.

وی تصریح کرد: گسترش خانه های نسقی در چند منطقه شهر رشت بیش از دیگر محلات است و متاسفانه ادامه این روند آسیب‌های زیادی را برای شهر به همراه خواهد داشت.

مدیر امور مسکن راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد:  به دلیل ارزانتر بودن خانه های نسقی نسبت به واحدهای سند دار برخی از خریداران اقبال بیشتزی برای خرید خانه های نسقی دارند.

وی اضافه کرد: خانه های نسقی در بیشتر موارد نسبت به رعایت ساخت طبقات در واحد سطح بی توجه هستند و با اشغال زمین در کوچه بسترهای لازم برای ارایه خدمات شهری به شهروندان را از بین می‌برند.

کشاورز گفت: اغلب سازندگان خانه های نسقی اصول صحیح ساخت مسکن را رعایت نمی‌کنند و جلسات مختلفی برای کاهش این مشکل گذاشته شده است و امیدواریم خروجی این جلسات منجر به کاهش ساخت چنین خانه‌هایی در رشت شود.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads