کد خبر: 211429 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 آوریل 2021 - 16:25

استاندار گیلان ؛

استفاده از ظرفیت نیروی جوان و کارآمد برای نیل به توسعه مورد توجه است

به گزارش خوبان ، ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با بیان اینکه تمامی راهبردها، رویکردها و برنامه‌های اجرایی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی در قالب سند آمایش تدوین شده است، افزود: این مهم به‌عنوان یک سند بالادستی مدنظر است و اهداف […]

به گزارش خوبان ، ارسلان زارع ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با بیان اینکه تمامی راهبردها، رویکردها و برنامه‌های اجرایی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی در قالب سند آمایش تدوین شده است، افزود: این مهم به‌عنوان یک سند بالادستی مدنظر است و اهداف توسعه ملی و جهت‌گیری‌های آن نیز در سطوح استانی و فرا استانی تعریف می‌شود.

وی عنوان کرد : یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه در این سند، ارتقاء و بهبود شاخص توسعه انسانی است که برای نیل به آن، مساله جمعیت و سرمایه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

استاندار گیلان جمعیت را از جمله مولفه‌های رشد اقتصادی خواند و این موضوع را وابسته به کیفیت آن، توزیع جمعیتی مناسب و زیرساخت‌های هدفمند عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه ساختار جمعیت در کشور به سمت نیروی جوان سوق یابد؛ هرم جمعیت گسترده‌تر خواهد شد، گفت: یعنی جمعیت جوان بیشترین بخش جمعیتی را تشکیل می‌دهد و به هر میزان که نیروهای کارآمد و فنی در جامعه بیشتر شوند، رشد و توسعه فزونی می‌یابد.

وی یادآور شد: البته این مساله به معنای آن نیست که جمعیت سالمند به بوته فراموشی سپرده شود بلکه باید برای ارتقاء کیفیت زندگی آنان نیز برنامه های عملیاتی تدوین گردد.

استاندار گیلان افزود : در رویکردهای جدید آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای، مولفه هایی در فرآیند برنامه ریزی مورد اهمیت قرار می‌گیرند که یکی از آنها، جغرافیا و ارزیابی نظام مند عوامل طبیعی، اجتماعی و فرهنگی و شناسایی چالش های منطقه ای است.

وی خاطرنشان کرد: با درنظر داشتن اهمیت اولویت های توسعه ای استان بر اساس سند آمایش؛ عدالت اجتماعی و تلاش برای بهبود زندگی همه ساکنان در محدوده جغرافیایی گیلان یکی از محورهایی است که باید مطمح نظر باشد.

دکتر زارع تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب را علاوه بر اهمیت بخشی به عنوان آن شعار، راهبردی ذکر کرد که می‌تواند راهگشای امور در بسیاری از حوزه ها باشد و گفت: اگرچه رهبری طی سال‌های اخیر شعارهایی با مضامین آشکار اقتصادی برگزیده اند، ولی تحقق آن بدون فرهنگ‌سازی و انجام تحقیقات علمی میسر نیست.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads