کد خبر: 211401 - تاریخ: چهارشنبه، 21 آوریل 2021 - 09:41

اجرای پروژه های آبخیزداری در هفت شهرستان گیلان با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی

نقوی جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب را از جمله مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری اعلام کرد و گفت: در سال گذشته و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی توانستیم پروژه های آبخیزداری را در هفت شهرستان گیلان اجرایی کنیم.

به گزارش خوبان، اجرای پروژه های آبخیزداری در هفت شهرستان گیلان با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و استانی طرح‌های آبخیزداری به بهترین نحو و به تناسب نیاز حوزه‌های آبخیز شهرستان‌ها در گیلان اجرایی شوند.

 

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای عملیات مکانیکی پروژه‌های آبخیزداری گیلان در سال ۹۹ را مورد اشاره قرار داد و افزود: رویکرد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در بحث اجرای پروژه‌های آبخیزداری رویکردی پیشگیرانه است.

 

نقوی گابیون بندی، خشکه چین، بندهای چپری و بندهای سنگی – ملاتی را از جمله عملیات های مکانیکی آبخیزداری اعلام کرد و در پاسخ به این پرسش که طرح‌های این حوزه چه مقدار پیشرفت فیزیکی داشته‌اند یادآور شد: در حال حاضر این پروژه ها چیزی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در دست پیگیری قرار دارند.

 

وی تعریف پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان گیلان بر اساس اولویت‌هایی که در هر حوزه وجود دارد را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: فراهم شدن بستر مناسب هم برای فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های زیستی و حتی تولید و رونق پایدار اقتصادی در جوامع انسانی از جمله فواید مهم آبخیزداری محسوب می‌شود.

 

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه عدم توجه کافی به آبخیزداری تبعات زیان‌باری به همراه دارد اضافه کرد: در صورت عدم توجه به آبخیزداری خاک و آب به جای آن‌که سبب اعتلاء جوامع بشری را فراهم کنند از دست می‌روند و یا اینکه در قالب سیل و رانش جلوه می‌شوند.

 

نقوی جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب و ویرانگر و آثار ناخوشایند آن در محیط طبیعی را از جمله مزایای افزایش اعتبارات طرح‌های آبخیزداری دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری در سراسر استان، مردم مناطق مختلف از مزایای آن به خوبی بهره‌مند شده و آثار این اقدامات برای آنان کاملاً قابل مشاهده شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads