کد خبر: 211345 - تاریخ: دوشنبه، 19 آوریل 2021 - 10:13

رشد ۸۶ درصدی عملیات کانتینری بنادر گیلان در سال ۹۹

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : عملیات کانتینری بنادر استان در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۸۶ درصد افزایش یافت .

به گزارش خوبان،  حمیدرضا آبایی گفت: فقط در مجتمع بندری انزلی بیش از شش هزار TEU”ظرفیت باری” کانتینر تخلیه و بارگیری شده و این بندر توانست در سال ۹۹ به رشد ۷۳ درصدی در این زمینه برسد.

وی عنوان کرد : در بندر آستارا نیز با ورود ۶۰۹ تی.ای.یو کانتینر ، عملیات کانتینری ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات مواد نفتی از بنادر گیلان در سال ۹۹ گفت: در این مدت ۱۰ هزار و ۶۵۴ تن مواد نفتی از بندر انزلی و ۱۵ هزار و ۲۲۰ تن نیز از بندر آستارا به مقصد سایر کشورها صادر شده است.
آبایی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان، تصریح کرد : خوشبختانه بنادر استان گیلان در سال گذشته به عملکردی بالغ بر ۲ میلیون و ۸۸ هزار تن جابه جایی بار دست یافت .

وی ادامه داد : از این میزان مجتمع بندری انزلی با عملکرد یک میلیون و ۳۸۳ هزار تنی خود رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین ورود شناورها به بندر آستارا ۴۴ درصد رشد داشت و طی سال گذشته ۱۳۸ فروند کشتی به بندر آستارا و ۵۳۸ فروند کشتی به بندر انزلی با بیش از ۱۹ درصد رشد وارد شده است.
بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۶ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads