کد خبر: 211248 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 آوریل 2021 - 10:01

رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد:

نام‌نویسی ۱۴ هزار و ۱۸۷ داوطلب عضویت در شورای روستاهای گیلان

محمود قاسم نژاد، رئیس ستاد انتخابات گیلان از ثبت نام ۱۴ هزار و ۱۸۷ داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستایی استان خبر داد و گفت: پنج هزار و ۹۹۵ نفر معادل ۴۲ درصد داوطلبان، از طریق درگاه‌های الکترونیکی برای ثبت نام اقدام کرده‌اند.

به گزارش خوبان،  رئیس ستاد انتخابات گیلان از ثبت نام ۱۴ هزار و ۱۸۷ داوطلب عضویت در شورای اسلامی روستایی استان خبر داد و گفت: پنج هزار و ۹۹۵ نفر معادل ۴۲ درصد داوطلبان، از طریق درگاه‌های الکترونیکی برای ثبت نام اقدام کرده‌اند.

محمود قاسم نژاد در گفتگویی با اعلام این مطلب اظهار داشت: همچنین هشت هزار و ۱۹۲ نفر معادل ۵۸ درصد داوطلبان به صورت حضوری و با مراجعه به بخشداری‌ها ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد از کل داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی با تعداد ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر، مرد و هفت درصد آنان با تعداد ۹۷۶ نفرشان بانوان هستند، افزود: شرکت بانوان در این دوره نسبت به دوره پنجم، ۲ درصد و نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراها یک درصد افزایش دارد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان اضافه کرد: همچنین میزان مجموع حضور داوطلبان در این دوره نسبت به دوره پنجم، حدود چهار درصد و نسبت به دوره چهارم ۵/۲ درصد افزایش یافته و در این دوره شاهد استقبال بیشتر مردم برای ثبت نام نسبت به دو دوره اخیر هستیم.

وی محموع روستاهایی که انتخابات در آنجا برگزار می‌شود را دو هزار ۱۷۲ روستا اعلام کرد و گفت: در واقع در گیلان دو هزار ۱۷۲ حوزه انتخابی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها وجود دارد که ز این میان ۸۹ روستا دارای شورای اسلامی پنج نفره و دو هزار ۸۳ روستا دارای شورای اسلامی سه نفره است.

قاسم نژاد تاکید کرد: گیلان ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شورای روستایی خواهد داشت.

معاون استاندار گیلان یادآور شد: بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا در هیات اجرایی از ۱۹ فروردین آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت به مدت ۲۸ روز ادامه دارد و پس از بررسی صلاحیت توسط هیات اجرایی، هیات‌های نظارت شهرستان از ۲۱ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مدت ۴۲ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: همزمان با ثبت نام داوطلبان عضویت شورای اسلامی روستایی ثبت نام کاندیداهای میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان آستانه اشرفیه انجام شد و ۴۵ نفر در این حوزه انتخابی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۳ نفر مرد و دو نفر زن هستند و بررسی صلاحیت این داوطلبان در هیات اجرایی شهرستان به پایان رسیده و در اختیار هیات‌های نظارت قرار داده شده است.

وی خاطر نشان ساخت: هیات نظارت استان از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز بررسی صلاحیت این کاندیداها را انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads