کد خبر: 211243 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 آوریل 2021 - 09:50

کرونا همچنان در دیار میرزا می‌تازد/۸۶۲ بیمار کرونایی در گیلان بستری هستند

به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان موج چهارم کرونا در گیلان به نسبت موج‌های قبلی بسیار سنگین بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ بیمار کرونایی در این استان شناسایی شدند.

به گزارش خوبان، بعد از ورود موج سوم کرونا در کشور و در اوایل مهرماه تعداد فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ در کشور روزانه به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده و هرروز بر تعداد این افراد افزوده می‌شد‌

به این منظور ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا در کشور در هفته اول آذرماه تشکیل جلسه داده و در تاریخ ۶ همان ماه محدودیت‌های سنگین کرونایی در کشور اعمال و شهرها بر اساس رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد رنگ‌بندی شدند.

بر همین اساس ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز با جریمه یک‌میلیون تومانی و در صورت ورود به شهرستان‌های نارنجی با جریمه ۵۰۰ هزارتومانی مواجه می‌شدند.

این محدودیت‌ها به‌طور کامل در تمامی کشور ازجمله گیلان اعمال و اجراشده و نتیجه آن کنترل موج سوم کرونا در کشور بوده است به‌طوری‌که در اسفندماه تعداد فوتی‌های کرونایی به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و تعداد شهرستان با وضعیت قرمز زیر ۱۰ شهر بوده است

ولی تصمیمات عجیب ستاد ملی مبارزه و مدیریت با کرونا  منجر شد تا در تعطیلات نوروز بیش از چهار میلیون مسافر به گیلان سفر کنند از همین رو بر نگرانی‌های مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده و هشدارهای لازم در این خصوص داده شد.

لذا همچنان در ایام نوروز خبری از اعمال محدودیت در شهرستان‌های گیلان نبوده و همین امر سبب شد تا شهرهای گیلان به لحاظ کرونایی تغییر رنگ داده و اکنون تمام شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار دارد که جای بسیار تأسف دارد.

یکی از عمده نگرانی‌های مسؤولان وزارت بهداشت افزایش شدت سرایت ویروس متاسیون یافته کرونا است و مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان نیز بر همین امر صحه گذاشته و می‌گوید شدت بیماری کرونای متاسیون یافته به نسبت موج‌های دوم و سوم، چهار برابر شده است.

به دلیل رسیدن فصل بهار و تغییر پی‌درپی آب‌وهوا احتمال بروز علائم سرماخوردگی وجود دارد ولی کارشناسان بهداشتی معتقد هستند ظهور هرگونه علائم سرماخوردگی و آنفولانزا نشانه‌ای از کرونا بوده و باید حتماً موارد بررسی قرار گیرد.

متأسفانه در ایام نوروز هشدارهای وزارت بهداشت توسط مردم و ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا جدی گرفته نشده و هرروز کرونا در گیلان در حال جولان دادن است و به گفته حسن رخ‌شاد در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۰ بیمار کرونایی در این استان‌ شناسایی شدند که به نسبت روز گذشته با افزایش ۳۰ نفری مواجه بودیم.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان می‌گوید در حال حاضر ۸۶۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که حال ۱۰۸ نفر از آنان وخیم است.

آنچه مشخص است وضعیت بیماری کرونا در گیلان از نوع انگلیسی بوده و وضعیت هرروز به نسبت روز گذشته رو به وخامت رفته و تنها راه مقابله و کنترل موج‌ چهارم و خشن کووید ۱۹ رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads