کد خبر: 211240 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 آوریل 2021 - 09:49

معاون درمان وزیر بهداشت:

جهش در توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغازشده است

معاون درمان وزیر بهداشت از پیشرفت‌های توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز رضایتمندی کرد و گفت: علیرغم عقب‌ماندگی‌های گذشته جهشی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای توسعه آغازشده است.

به گزارش خوبان، نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و روسای بیمارستان‌های سراسر استان به‌صورت غیرحضوری در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با ابراز خرسندی از رشد و توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عقب‌ماندگی‌هایی که درگذشته داشت، جهشی را در جهت توسعه شروع کرده و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد تا به پیشرفت‌های عالی‌تر برسد.

قاسم جان بابایی با اشاره به قدمت بالا و نیروی انسانی توانمند در دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: استان گیلان، علیرغم سایر استان‌های کشور، دارای پتانسیل نیروی انسانی بالایی است و ازآنجاکه دانشگاه با قدمتی است،  فرصت پیشرفت بسیار بالایی دارد.

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت بازدیدهای سرزده در بیمارستان‌های استان تأکید کرد و گفت: اگر همه مانند رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وسط میدان باشند، یقیناً مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه و زیربنایی انجام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال‌های اخیر تصریح کرد: به‌زودی با بهره‌برداری از کلینیک ویژه مرکز دانشگاهی حشمت رشت، این مرکز به‌عنوان سانتر قلب و عروق استان خدمات ارائه خواهد کرد و در کنار آن، تلاش‌ مسؤولان، این دانشگاه را در جهت استقلال خدمات درمانی سرطان و تروما نیز پیش خواهد برد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اذعان به اینکه به‌زودی اکثر کلینیک‌های ویژه و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: با راه‌اندازی این کلینیک‌ها باید تلاش شود تا نظام ارجاع الکترونیک در گیلان سرعت گیرد.

جان بابایی بر لزوم اصلاح فرایندهای ارائه خدمات در جهت اصلاح و توسعه نظام سلامت گیلان تأکید کرد و افزود: برخی از فرایندهای ارائه خدمات در بخش‌های نظام سلامت به‌ویژه در بخش درمان نیاز به اصلاح دارند و این مهم باید به جدیت دنبال شود.

وی بر لزوم در پیش گرفتن جدی آموزش به کادر درمان در مداوای بیماران مبتلابه کووید ۱۹ تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ظرفیت بالایی در نیروی انسانی متخصص و پرستار برخوردار است که تنها نیاز آن‌ها آموزش ضمن خدمت است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابیان اینکه فرصت‌های ما بسیار کوتاه است، تصریح کرد: اگر جهشی که در استان هم‌اکنون آغازشده، همچنان دنبال شود، فردی که در آینده در همین جایگاه‌ها مسؤولیتی را بپذیرد، مجبور است با همین پشتکار و قدرت تلاش کند.

جان بابایی همچنین بر لزوم مراقبت بیشتر بیماران با ریسک بالای مبتلابه کرونا در بیمارستان‌ها و همچنین ترخیص سریع بیمارانی که بهبودیافته‌اند، تأکید کرد.

بیماران بستری کرونایی ۲.۵ برابرافزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های وزارت بهداشت در جهت تکمیل و توسعه طرح‌های سلامت در گیلان، اظهار کرد: با حمایت‌های وزارت بهداشت شاهد تکمیل پروژه‌های طرح تحول سلامت، تجهیز بیمارستان‌های آموزشی و غیر آموزشی و توسعه و استقرار تجهیزات سرمایه‌ای ازجمله CT اسکن‌ها در بیمارستان‌ها هستیم.

ارسلان سالاری ضمن ارائه  گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان افزود: به دلیل جهش‌هایی که ویروس داشته و همچنین پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه در ایام نوروز، بیماران سرپایی، بین دو تا سه برابر و بیماران بستری تا ۲.۵ برابر افزایش‌یافته‌ است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads