کد خبر: 211237 - تاریخ: دوشنبه، 12 آوریل 2021 - 17:46

تولید روزانه ۲۲۰ تن گوشت مرغ در رشت

فرماندار رشت از تولید روزانه ۲۲۰ تن گوشت مرغ در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش خوبان،  علی فتح‌اللهی به‌صورت سرزده از فعالیت کشتارگاه طیور سپیدرود، وضعیت رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی و فرایند تولید مرغ از زمان ورود محموله‌های مرغ زنده، کشتار، بسته‌بندی، نگهداری در سردخانه و درنهایت حمل بهداشتی مرغ‌های کشتار روز بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به اهمیت نقش کشتارگاه‌های طیور در بهداشت عمومی جامعه اظهار کرد: برای پیشگیری از بروز و شیوع بسیاری از بیماری‌های طیور و نقش کشتارگاه‌های طیور در این رابطه ضروری است نهادهای مربوطه به‌صورت مستمر بر فعالیت این واحدها نظارت داشته باشند.

به گفته فرماندار رشت از هفت کشتارگاه فعال در استان، سه کشتارگاه طیور در شهرستان رشت در حال فعالیت هستند که به‌طور میانگین حدود ۲۲۰ تن در طول شبانه‌روز کشتار انجام داده و با نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت مقدار موردنیاز به بازار عرضه می‌شود.

فتح‌اللهی با تأکید بر ضرورت تأمین ۱۰۰ تن گوشت روزانه موردنیاز شهرستان رشت، افزود: بایستی هماهنگی لازم بین حلقه‌های زنجیره تولید مرغ و علل الخصوص چرخه توزیع آن در شهرستان برقرار شود تا برای تأمین گوشت موردنیاز ایام ماه مبارک رمضان با مشکل مواجه نشویم.

وی با تأکید بر حمایت از ظرفیت‌های تولیدی داخل کشور، تصریح کرد: تولیدکنندگان با تولید کالای باکیفیت و مردم نیز با مصرف کالاهای تولید داخل نقش مؤثری در تحقق شعار سال ایفا می‌کنند و همراهی مردم در خرید این اجناس موجب دلگرمی و انگیزه فعالان این بخش می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads