کد خبر: 211224 - تاریخ: یکشنبه، 11 آوریل 2021 - 18:41

شهرستان خمام ، بخش های لشت نشاء و خشکبیجار تا پایان فروردین‌ماه‌ در قرنطینه کرونایی است

هفته گذشته نیز وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های استان گیلان به صورت مذکور بوده و این روند بحرانی و قرمز استان تقریباً از هفته دوم فروردین ماه آغاز شده است.

به گزارش خوبان خبر،  در حال حاضر ۱۳ شهرستان از مجموع ۱۷ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و از اتمام تعطیلات نوروزی تاکنون استان گیلان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

شهرستان‌های رشت، بندر انزلی، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، آستارا، تالش، صومعه‌سرا، املش، رودسر، رودبار، فومن و خمام ۱۳ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی گیلان هستند.

همچنین ۴ شهرستان رضوانشهر، شفت، سیاهکل و ماسال نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد اما با افزایش تعداد بستری‌شدگان کرونایی در ۴ شهرستان مذکور آن‌ها نیز به سوی وضعیت قرمز در حرکت‌اند.

هفته گذشته نیز وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های استان گیلان به صورت مذکور بوده و این روند بحرانی و قرمز استان تقریباً از هفته دوم فروردین ماه آغاز شده است.

در همین راستا محمود قاسم‌نژاد جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا گیلان از محدودیت‌های ۱۰ روزه در گیلان خبر داد که از روز شنبه آغاز شده و به واسطه آن‌ تمامی اصناف به جز مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز تعطیل هستند.

وی با اشاره به  به محدودیت‌های ۱۰ روزه در گیلان، گفت : این‌محدودیت‌ها از روز گذشته آغاز شده و به واسطه آن‌ تمامی اصناف به جز مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز موظف به تعطیلی شده‌اند ؛ لذا واحدهای صنفی که دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند به مدت ۲ هفته پلمپ می‌شوند.

به گفته حسن رخ شاد مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در حال ۸۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۲۳۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

دبیر ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلانن نیز  با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای اصناف و مشاغل در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد رنگ گیلان، افزود: از روز شنبه به مدت دو هفته، فقط یک گروه شغلی در شهرهای قرمز گیلان اجازه فعالیت دارند و واحدهای صنفی که دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را در شهرهای قرمز رعایت نکنند به مدت دو هفته پلمپ می‌شوند.

ارسلان زارع استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تزریق واکسن به اقشار مختلف جامعه بر اساس سند ملی واکسیناسیون اجرایی می‌شود، اظهار کرد: مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا نیز در جهت حمایت از متقاضیان این بخش، تا شهریور ماه امسال تمدید شد.

انتهای پیام۸۲۲

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads