کد خبر: 211214 - تاریخ: یکشنبه، 11 آوریل 2021 - 09:25

سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان

رشت و صومعه‌سرا در صدر جدول اخطار گیرندگان تغییرکاربری استان

سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: رشت و صومعه‌سرا در صدر جدول اخطار گیرندگان تغییرکاربری اراضی کشاورزی استان قرار دارند.

به گزارش خوبان، فرهاد فتاحی گفت: همچنان در جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان نظارت‌ها ادامه دارد و با توجه شعار امسال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و اهمیت زمین در تولید غذا، امنیت غذایی و خودکفایی کشور برنامه های حفاظت از اراضی کشاورزی به ویژه شالیزارهای گیلان در اولویت جهاد کشاورزی است. 

وی افزود: برنج از محصولات استراتژیک و امینت غذای کشور است و به همین دلیل حفاظت از شالیزارها در کنار دیگر اراضی کشاورزی و باغی از اولویت‌های کاری امسال ما محسوب می‌شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: ۱۷ اکیپ حفاظتی برای جلوگیری از هرگونه تغییرکاربری در حال گشت‌زنی هستند و به استناد به ماده سه قانون حفظ کاربری مالکان یا متصرفانی که به صورت غیرمجاز نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام کنند، برای بار اول علاوه بر قلع بنا یک تا سه برابر ارزش زمین جریمه نقدی و در صورت تکرار علاوه بر قلع بنا به حداکثر جزای نقدی و یک تا شش ماه حبس محکوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: برخی از متخلفین تصور می‌کنند که در ایام تعطیلات رسمی کشور ادارات بر تخلفشان رسیدگی نمی‌کنند، این در حالیست که با گشت‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی ویژه نوروز ۱۰۵ اخطار در این استان صادر و اقدامات غیر مجاز متوقف شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی گیلان گفت: ادارات حقوقی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها پس از بررسی مستندات، موقعیت عرصه و نیز با احراز تخلف و قرارگیری عرصه در قلمرو و قانون حفظ کاربری نسبت به اجرای مواد انضباطی قانونی اقدام می‌کنند.

وی افزود: سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی آماده دریافت گزارش های مردمی در زمینه هایی چون تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ ها، تفکیک و خرد کردن زمین های کشاورزی، تصرفات غیرقانونی و زمین خواری و استفاده غیرمجاز از اراضی است.

فتاحی با باین اینکه تغییرکاربری همه شهرستان‌های استان را تهدید می‌کند، گفت: شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا و فومن بیش از دیگر شهرستان‌ها مورد تهدید تغییرکاربری‌ها قرار دارند.

انتهای پیام 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads