کد خبر: 211211 - تاریخ: یکشنبه، 11 آوریل 2021 - 09:20

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شهروندان تنها در موارد ضروری از منزل خارج شوند

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه همچنان ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: چهار شهرستان نیز نارنجی هستند که با توجه به روند افزایش مبتلایان احتمال قرمز شدن آنها نیز وجود دارد. وی در ادامه با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی و تردد در روز گذشته در سراسر کشور […]

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه همچنان ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: چهار شهرستان نیز نارنجی هستند که با توجه به روند افزایش مبتلایان احتمال قرمز شدن آنها نیز وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی و تردد در روز گذشته در سراسر کشور و استان گیلان، افزود: مشارکت مردم و اصناف با کادر درمان زمینه کاهش آمارها را فراهم می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مشاغل گروه‌های ۲،۳ و ۴ در شهرهای قرمز و گروه‌های ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی به مدت ۱۰ روز نباید فعالیت داشته باشند، گفت: تنها گروه یک که شامل مشاغل ضروری و مورد نیاز مردم است اجازه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در تمام جهان رستوران‌ها به عنوان مهم‌ترین مکان برای انتقال ویروس کرونا هستند، تأکید کرد: فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها چه در شهرهای قرمز و چه شهرهای با وضعیت نارنجی تعطیل بوده و تنها می‌توانند به صورت بیرون فعالیت کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۷۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان گیلان شناسایی شد، گفت: مجموع بیماران کرونایی گیلان به ۷۵۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از این تعداد حال ۹۰ بیمار وخیم و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تنها راهکار مقابله با کرونا را رعایت دستور العمل های عنوان و تأکید کرد: شهروندان تنها در موارد ضروری از منازل خارج شوند.

کد خبر 5186030

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads