کد خبر: 211198 - تاریخ: شنبه، 10 آوریل 2021 - 18:34

رئیس سازمان صمت گیلان مطرح کرد؛

رشد ۲۰ درصدی اشتغالزایی بخش صنعتی گیلان در سال گذشته

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به بهره برداری از ۳۹ طرح توسعه با اشتغال زایی برای هزار و ۱۰۰ نفر در سال گذشته، گفت: در مقایسه با سال قبل تر شاهد رشد ۲۰ درصدی در اشتغالزایی هستیم.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق پوش بعد از ظهر شنبه در نشست شورای معاونین سازمان صمت گیلان با اشاره به در سال گذشته توجه به توان داخلی و بومی سازی محصولات رد دستور کار قرار گرفته بود، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش صنعتگران گیلانی موفق به صرفه جویی ۴۸ میلیون دلاری شدیم.

وی با بیان اینکه این در حالی است که میزان هدفگذاری برای سال گذشته در این بخش ۴۵ میلیون دلار بوده است، افزود: این نشان دهنده بالندگی و تلاش سخت فعالان بخش صنعت استان گیلان است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به آغاز به کار ۱۸۰ واحد تولیدی طی سال گذشته در استان، گفت: همچنین با تلاش‌های انجام شده شاهد بهره برداری از ۲۱۴ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومانی در استان گیلان بودیم.

وی به رشد ۴۲ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان گیلان اشاره و اضافه کرد: با بهره برداری از این تعداد واحد صنعتی بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

دلق پوش با بیان اینکه در سال گذشته در مقایسه با سال قبل تر شاهد رشد ۲۰ درصدی در زمینه اشتغالزایی در بخش صنعتی گیلان هستیم، افزود: در سال جهش تولید علاوه بر ایجاد ۲۱۴ واحد صنعتی جدید ۳۹ طرح توسعه با سرمایه‌گذاری ۱,۲۰۰ میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح برای بیش از هزار و ۱۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، تأکید کرد: برای امسال نیز اهداف گذشته دنبال خواهد و تحقق شعار امسال نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر ۵۱۸۵۷۷۹
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads