کد خبر: 211180 - تاریخ: شنبه، 10 آوریل 2021 - 08:43

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان:

بستری ۷۱۰ بیمار کرونایی در گیلان/ ۱۳ شهرستان قرمز شد

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه ۱۳ شهرستان از ۱۷ شهرستان گیلان وضعیت قرمز کرونایی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۹۰ نفر وخیم است.

به گزارش خوبان، دکتر حسن رخشاد ، با اشاره به روند افزایشی بستری های کرونا در استان گیلان، متاسفانه از نخستین روز سال جدید تاکنون تعداد بیماران بستری در گیلان به صورت نگران کننده افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۴۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، افزود: در حال حاضر ۷۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۹۰ نفر وخیم است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، سیر صعودی بستری ها را نشانه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز دانست و تصریح کرد: متاسفانه مسافرت ها به گیلان اثرات خودش را گذاشت.

رخشاد، با بیان اینکه حضور مردم در میهمانی ها و دورهمی ها و دید و بازدیدهای نوروزی موجب چرخش بیماری در استان شده است، گفت: شاهد کاهش ماسک زدن ها در ایام نوروز بودیم و بعد از روز طبیعت در ۱۳ فروردین، اکنون در دوره دو هفته ای کمون بیماری کرونا هستیم و لذا تا هفته دیگر انتظار افزایش بیماران را داریم.

وی از مردم خواست به ویژه طی هفته پیش رو پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و خاطرنشان کرد:  رعایت قرنطینه خانگی و ماسک زدن و خودداری از دورهمی و رفتن به اماکن شلوغ بسیار مهم است تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه ۱۳ شهرستان از ۱۷ شهرستان گیلان وضعیت قرمز کرونایی دارد، عنوان کرد: از امروز مشاغل گروه دو، سه و چهار در شهرستان های قرمز با تعطیلی مواجه خواهند شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads