کد خبر: 211144 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 آوریل 2021 - 09:17

معاون دادگستری گیلان خبر داد؛

برخورد قاطع با جرایم انتخاباتی و کاندیداهای قانون گریز

کاندیدایی که قانون گریز باشد قطعا تخلف و قانون گریزی ملاک رفتارش در آینده هم خواهد بود، بنابراین صلاحیت نشستن بر کرسی شورا و مجلس را ندارد.

به گزارش خوبان، احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در سومین نشست پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گیلان که با حضور اعضای این ستاد برگزار شده است، گفت: درتلاشیم تا زمینه ایجاد یک انتخابات سالم با روحیه نشاط و حضور حداکثری مردم را در استان فراهم کنیم.

او ، با بیان اینکه کاندیدایی که قانون گریز باشد قطعا تخلف و قانون گریزی ملاک رفتارش در آینده هم خواهد بود، بنایراین صلاحیت نشستن بر کرسی انتخابات شورا و مجلس را ندارد، افزود: شعبه‌های ویژه‌ای برای رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه شهرستان‌ها و مرکز استان در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده کشور با هزینه‌های هنگفت در تلاش اند تا با ناامید کردن مردم، مانع حضورشان در انتخابات باشند، گفت: همه داوطلبان می‌توانند در سایه سار قانون و در موقع مقرر، نسبت به تبلیغات البته با حفظ موازین و پرهیز از هرگونه بد اخلاقی و تخریب رقبا و عدم توهین به قومیت و فرهنگ، اقدام کنند.

آقایی ، با بیان اینکه در پی شیوع کرونا، امکان تبلیغات جمعی کم خواهد بود، بر ضرورت استفاده از فضای مجازی البته بر اساس قوانین و دوری از تخلف و جرایم انتخاباتی تاکید کرد.

او به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در ایجاد روحیه نشاط، رقابت سالم و حضور حداکثری مردم اشاره و تصریح کرد: باید رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما با انعکاس اخبار و ویژه برنامه‌های انتخاباتی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

در ادامه این نشست تخصصی قنبریان، سخنگوی هیات نظارت در گیلان گفت: یکی از مهترین چالش‌های پیش روی، تبلیغات غیر قانونی و زودهنگام نامزد‌های انتخاباتی است، بنابراین باید با رصد فضا‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارای مجوز و بدون مجوز زمینه فضای سالم انتخابات را در استان فراهم کنیم.

او افزود: استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی برای هرگونه تبلیغ نامزد‌های انتخابات جرم است و باید مجرمان برخورد خواهد شد.

همچنین اردلان نماینده استاندار و عضو ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گیلان هم با بیان اینکه در انتخابات شورای اسلامی شهر هزار و ۷۵۹ نفر ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد ۱۸۶ نفر معادل ۱۱ درصد زن و هزار و ۵۷۳ نر معادل ۸۹ درصد مرد هستند.

او با بیان اینکه سن ثبت نامی‌های افراد بین ۳۰ سال تا بالای ۷۵ سال هستند، افزود: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه هم ۴۵ نفر ثبت نام کردند.

همچنین دیگر اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گیلان علاوه بر گزارش عملکرد حوزه خود در زمینه جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی بر فعالیت دستگاه‌های خود برای برگزاری انتخابات سالم تاکید کردند.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads