کد خبر: 211118 - تاریخ: چهارشنبه، 7 آوریل 2021 - 10:14

ثبت نام قطعی حدود یک هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در گیلان

معاون مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: از سه هزار و ۶۹۰ نفر متقاضی از حائزین شرایط در استان تا کنون حدود یک هزار نفر با افتتاح حساب در بانک مسکن وجه اولیه را واریز و ثبت نام شدگان قطعی محسوب می شوند.

به گزارش خوبان، حسین کشاورز روز چهارشنبه  بیان اینکه تاکنون در چهار مرحله، ۱۲ هزار و ۸۴۹ نفر  در گیلان در سامانه  اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، اظهار داشت:  بر اساس بررسی های صورت گرفته از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر واجد شرایط محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: این طرح  توسط دو کارگزار بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال انجام و بر همین اساس؛ واحدهای در اختیار بنیاد مسکن هم اینک در مرحله فونداسیون است و تا پایان فروردین ماه پیمانکار خود را انتخاب می کند.

وی اضافه کرد: همچنین ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت چهار هزار و ۴۰۰ واحد در  شهر رشت پیمانکار انتخاب کرده است ؛ ضمن آنکه پروانه ساختمانی سال گذشته از شهرداری دریافت شده  و آماده برای آغاز عملیات اجرایی ساخت این واحدها می باشد.

کشاورز افزود:  در صومعه سرا  ساخت این واحدها در مرحله ستون و سقف،  و در لنگرود و رودسر  با قرار گرفتن زمین مورد نیاز در اختیار گروه ساخت کار در مرحله  انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی در ادامه به پرونده واحدهای مسکن مهر نیز اشاره و بیان کرد: حدود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر که برعهده راه و شهرسازی بود ، ساخته شده  و فقط حدود ۹۰۰ واحد دیگر از واحد های چهار جانبه باقی مانده است.

کشاورز با اشاره به اینکه  واحدهای چهار جانبه در اختیار تعاونی ها هستند،  اضافه کرد: واحدهای باقیمانده ممکن است به علت عدم تامین آورده از سوی مردم یا سوء استفاده برخی از مدیران این تعاونی ها هنوز تکمیل نشده باشد.

 معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰ واحد دیگر مسکن مهر تا ماه آینده به بهره برداری می رسد ؛ ضمن آنکه اقدامات برای رفع مشکلات دیگر واحدها و تکمیل آنها نیز در حال انجام است.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از پرتراکم ترین استان های کشور است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads