کد خبر: 211110 - تاریخ: چهارشنبه، 7 آوریل 2021 - 09:36

رئیس کل دادگستری گیلان:

بررسی ۳ پرونده بزرگ اقتصادی در گیلان/ راه اندازی خط تولید صنایع پوشش در آینده‌ای نزدیک

رئیس کل دادگستری گیلان از رسیدگی به وضعیت کارخانه‌های پوشش، رشت الکتریک و صنایع ابریشم در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به نخستین نتایج سفر رئیس قوه قضاییه به این استان گفت: آیت الله رئیسی بر رسیدگی سریع به وضعیت شرکت‌های پوشش، رشت الکتریک ایران و صنایع ابریشم تأکید داشت.

او افزود: دادگستری کل استان گیلان در مدتی کوتاه اقدامات موثری را در زمینه فسخ قرارداد برای بازپس گیری مالکیت این کارخانجات و برخورد با اشخاصی که در نظام تولید اخلال ایجاد کرده اند، انجام داده است.

رئیس کل دادگستری گیلان در خصوص شرکت صنایع پوشش اظهار داشت: با پیگیری دستگاه قضایی قرارداد بین گروه شرکت آتیه دماوند (وابسته به بانک صنعت و معدن) و خریداران بخش خصوصی در شعبه ۲۰ دادگاه حقوقی تهران رسیدگی و با فسخ قرارداد واگذاری، صنایع پوشش به شرکت آتیه دماوند بازگشت داده شد.

حجت الاسلام خلیلی از راه اندازی خط تولید صنایع پوشش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: گروه سرمایه گذاری شرکت آتیه دماوند در راستای اجرای مصوبات کمیته حمایت از تولید و سرمایه گذاری برای بهسازی و مقاوم سازی سالن تولید و بهره برداری از ماشین آلات ریسندگی پوشش اقدام کرده و به زودی خط تولید جدید این کارخانه راه اندازی خواهد شد.

او همچنین درباره تخریب اموال و توقف تولید در شرکت صنایع پوشش از سوی خریداران آن یادآور شد: برای این اشخاص به اتهام اخلال در نظام تولید، پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: بازپرس پرونده ضمن صدور قرار کارشناسی برای بررسی همه جانبه وضعیت این شرکت، از آن جایی که احتمال فرار متهم اصلی پرونده نیز وجود داشت، قرار نیابت برای دستگیری متهم را صادر کرده است.

حجت الاسلام خلیلی به شرکت رشت الکتریک ایران نیز اشاره و اعلام کرد: از آن جایی که خریداران شرکت الکتریک ایران هیچ گونه اهلیت فنی و تخصصی و مالی برای خرید شرکت را نداشته و پس از انتقال شرکت نیز بدون عمل به شروط مندرج در قرارداد، علاوه بر تخریب ابنیه مبادرت به تعطیلی و توقف تولید کرده اند، دو اقدام همزمان از سوی دادگستری کل استان گیلان انجام شده است.

او اضافه کرد: به صندوق بازنشستگی کشوری مالک شرکت رشت الکتریک ایران اعلام شد تا بر اساس مفاد قرارداد، نسبت به فسخ آن برابر ماده ۲۴۰ قانون مدنی اقدام و نتیجه را گزارش دهد.

رئیس شورای قضایی استان گیلان همچنین از رسیدگی به پرونده کیفری خریداران شرکت رشت الکتریک ایران به اتهام اخلال در نظام تولید در دادسرای عمومی و انقلاب رشت خبر داد.

حجت الاسلام خلیلی اظهار داشت: به لحاظ اهمیت موضوع و فنی و تخصصی بودن مسائل آن، قرار ارجاع امر به کارشناسان رسمی در ۳ رشته ماشین آلات، تأسیسات راه و ساختمان و روابط کارگری و کارفرمایی صادر شد که با وصول نظریه کارشناسان در ۱۰ فروردین امسال و ابلاغ آن به وکیل متهمان نسبت به احضار آنان برای تفهیم اتهام و صدور قرار لازم و قانونی اقدام شده است.

او همچنین به وضعیت شرکت ابریشم گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که خریداران شرکت صنایع ابریشم گیلان علاوه بر عدم برخورداری از اهلیت فنی و تخصصی و مالی نسبت به شرایط مندرج در قرارداد از جمله افزایش تولید و بهره وری مناسب اقدام نکرده اند، از سوی دادگستری کل استان گیلان به شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اعلام شد تا با استناد به ماده ۲۴۰ قانون مدنی نسبت به فسخ قرارداد اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: در خصوص اتهام متهمین مبنی بر اخلال در نظام تولید، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان صومعه سرا تشکیل شده است که با تکمیل تحقیقات، به زودی متهم اصلی احضار و قرار لازم و قانونی صادر خواهد شد.

حجت الاسلام خلیلی با انتقاد از مالکان این کارخانجات تصریح کرد: با وجود تخلف خریداران و عدم اجرای تعهدات و شرایط مندرج در قرارداد، تعلل و تاخیر شرکت آتیه دماوند و صندوق بازنشستگی کشوری در فسخ واگذاری این کارخانجات مبنایی نداشته و لازم است در برابر مطالبه گری شهروندان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads