کد خبر: 210944 - تاریخ: چهارشنبه، 31 مارس 2021 - 11:19

مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد:

وزش باد روزهای پایانی هفته در گیلان | هشدار سطح زرد صادر شد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ جریانات جنوبی به این استان در روزهای پایانی هفته، گفت: در این مدت شاهد افزایش محسوس دما خواهیم بود.

 به گزارش خوبان به نقل از مهر، محمد دادرس به آخرین وضعیت شرایط جوی استان گیلان اشاره و اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه است.

وی با بیان اینکه در این مدت بر استان گیلان ابرناکی و مه‌آلود بودن هوا، در بعضی نقاط بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود، افزود: این شرایط تا پایان هفته در منطقه تداوم دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه به تدریج در از پنجشنبه تا جمعه شاهد شکل گیری جریانات جنوبی در منطقه خواهیم بود، گفت: وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه شدید و خیلی شدید و افزایش دما پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان کمی تا نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و مه‌آلود و در بعضی نقاط بارندگی پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز بین ۶ تا ۱۸ درجه سلسیوس در نوسان است.

دادرس همچنین با اشاره به صدور اطلاعیه و انجام توصیه‌های لازم با توجه به وزش باد گرم، افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به شدت وزش باد احتمال آسیب به سازه‌ها، شکستن و سقوط درختان، احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود داشته لذا دستگاه‌ها مربوطه باید اقدامات و تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و احتمال حضور مردم در جنگل‌ها شهروندان و مسافران باید از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads