کد خبر: 210923 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 مارس 2021 - 09:28

آژیر قرمز کرونا در گیلان به صدا درآمد/ مسافران هرچه سریع‌تر گیلان را ترک کنند

بنا بر اعلام مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ مورد ابتلا جدید به کرونا در گیلان‌شناسایی و تعداد افراد بستری‌شده در مراکز درمانی به ۳۲۸ نفر رسیده است که این مهم خود گواه بر شکننده و رو‌به وخامت رفتن اوضاع در گیلان است.

به گزارش خوبان خبر ، از اواخر اسفندماه سال گذشته و با شروع تعطیلات نوروز موج سنگین سفرها به گیلان آغاز و روزانه خودروهای بسیار زیادی از مبادی ورودی استان وارد گیلان می‌شوند.

با گذشت ۱۱ روز از تعطیلات نوروز،  کاهش سفرها و میزان خودروهای ورودی به استان مورد انتظار بود ولی با بررسی‌های صورت گرفته ترافیک در محورهای مواصلاتی استان مثل محور قزوین رشت، رودسر، چابکسر سنگین و پرحجم است.

وقتی وزیر بهداشت در اوایل تعطیلات نوروز به خستگی کادر درمان اشاره و از مسافران خواست که سفرهای خود را نیمه‌کاره رها کنند، پیش‌بینی شروع موج چهارم کووید ۱۹ در کشور وجود داشت ولی کو گوش شنوا.

هنوز کسی صحبت‌های سعید نکنی را در خصوص شکننده بودن کرونا در کشور از یادها نبرده است، ولی از همان اولین روزهای تعطیلات نوروزی بیش از چهار میلیون مسافر به مناطق مختلف کشور سفرکرده و روزبه‌روز به این آمار افزوده می‌شود.

همواره گیلان یکی از مناطق اصلی سفر گردشگران بوده و در ایام نوروز، فصل بهار و تابستان مسافران بسیار زیادی به این استان سفر می‌کنند، ولی امسال شرایط در گیلان به لحاظ شیوع کرونا مساعد نبوده و به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان تاکنون ۹۱۹ هزار خودرو وارد گیلان شده است که این خود گواه بر احتمال حاد شدن  شرایط کرونایی در دیار میرزا وجود دارد.

وقتی در سطح شهرستان‌های گیلان قدم میزنی انگار که هیچ ویروسی وجود نداشته و شرایط کاملاً عادی است زیرا اکثر مردم و مسافران ماسک نزده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان زیر ۵۰ درصد بوده که این آمار از متوسط کشور پایین‌تر است.

به گفته استاندار گیلان در ماه‌های منتهی به سال گذشته به‌طور متوسط بیش از ۸۰ درصد بوده که این میزان در کشور و در حال حاضر، کمتر از ۶۰ درصد رسیده و البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان گیلان کمتر از میانگین کشوری است که بسیار  نگران‌کننده است.

همین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان سبب شد در سه روز گذشته تعدادی از شهرهای گیلان تغییر وضعیت داده و بنا بر اعلام ارسلان زارع، دو شهرستان آبی این استان به وضعیت زرد و شهرستان رودسر به وضعیت نارنجی تبدیل‌شده و این امر یک هشدار محسوب می‌شود.

اگرچه همگان شیوع کرونا در کشور و گیلان را تمام‌شده فرض کرده و راهی سفر به این استان شدند ولی به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان، آثار افزایش دور همی‌های خانوادگی و سفر‌ به گیلان خود را نشان داده و میزان افراد بستری‌شده در بیمارستان‌های استان افزایش پیدا کرده است.

بنا بر اعلام حسن رخ‌شاد در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ مورد ابتلا جدید به کرونا در گیلان‌شناسایی و تعداد افراد بستری‌شده در مراکز درمانی به ۳۲۸ نفر رسیده است که این مهم خود گواه بر شکننده و رو‌به وخامت رفتن اوضاع در گیلان است.

در روزهایی که مسافران به‌راحتی در مناطق گردشگری گیلان بدون رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در حال خوش‌گذرانی هستند، ۸۱ بیمار  بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری که از این تعداد ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان از تمامی مسافران می‌خواهد هرچه سریع‌تر گیلان را ترک کنند زیرا اوضاع به لحاظ شیوع کرونا در گیلان شکننده بوده و بر اساس اعلام کارشناسان وزارت بهداشت نتایج عدم رعایت پروتکل بهداشتی توسط مردم در دو هفته آینده خود را نشان داده و احتمال شروع موج سنگین کرونا در هفته‌های آتی وجود دارد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads